OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fredells Trävaru AB, etablerat 1903 är ett komplett byggvaruhus beläget i Sickla, Nacka med filial i Uppsala.Vi omsätter cirka 700 Mkr och har drygt 250 anställda.Fredells Trävaru AB ingår i den familjeägda koncernen Stockholms Trävaru AB. Fredells är en komplett byggleverantör som arbetar med helhetslösningar för kvalitetsmedvetna företag och privatpersoner i hela Stockholmsområdet.Vårt breda och heltäckande utbud av förstklassiga produkter täcker hela byggprocessen, från husgrund till handtag.Hos oss finns allt som behövs för att renovera, bygga om eller uppföra ett helt nytt hus.Vi tillhandahåller såväl projektledning som att koordinera byggprojekt för såväl företag som privatpersoner.Vi tummar aldrig på kvaliteten, oavsett om det handlar om material, verktyg eller service.Vi vet att våra kunder uppskattar skillnaden. Som anställd på Fredells har du bra utvecklingsmöjligheter.Vi arbetar inom många olika verksamhetsområden och tjänster vilket skapar förutsättningar för dig som vill utvecklas.Vi tar vid denna rekrytering hjälp av Lernia Bemanning. Avdelningschef Godsmottagningen Personen vi söker skall vara drivande med god analytisk förmåga för att kunna se vikten av att varans väg genom systemen blir problemfri. Dina arbetsuppgifter Arbetet innebär att du ska utveckla och ansvara för att allt ankommande gods blir kontrollerat och registrerat i affärssystemet inom förbestämd tid.Du kommer även att ansvara för inleveranser och registervård.Du har ett beställningsansvar för trävaror och byggmaterial.Utveckla och ansvara för plockning av kundorder från varuhusets sortiment inom förbestämd tid .Följa upp alla leverantörers inleveranser både gällande leveranssäkerhet och att dessa kommer fram enligt avtal.Planera avdelningens scheman utifrån verksamhetens krav.Utveckla och ansvara för att få affärssystemets lagersaldon korrekta, detta för att säkerställa målet för automatiska orderförslag.I arbetet ingår även arbetsledning med personalansvar, det innebär att du har ett personalansvar för ca 15-20 personer och ett budgetansvar för verksamheten inom Godsmottagningen. Din profil - Du har förmåga att leda andra och entusiasmera dina medarbetare - Du har en god planeringsförmåga och stor initiativförmåga - Du gillar att ha ordning och reda - Du är bra på att planera och genomföra utvecklingssamtal - Du ska genomföra resultatsamtal 2 gånger per år - Du är bra på att delegera i syfte att utveckla medarbetarna.- Du har erfarenhet från branschen och har även haft personalansvar.Din bakgrund Du har erfarenhet från såväl ledarrollen som logistikfrågor och vi ser gärna att du har erfarenhet från byggbranschen.Gymnasiekompetens är ett krav och vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning.Vi håller löpande intervjuer till tjänsten, så sök gärna redan idag!