OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har.
Arbetsuppgifter
Som Freight Forwarder kommer du att erbjudas ett omväxlande arbete tillsammans med kollegor där ni ska hitta de smartaste lösningarna för att tillgodose de specifika behov som kunderna har. Kunden har som ambition att bli Sveriges bästa arbetsgivare och detta innebär att de satsar mycket på sina anställda. Möjligheterna att utvecklas hos kund och påverka verksamheten är stora och nu söker vi dig som vill vara med och bidra till deras fortsatta framgång!
Om tjänsten:
Just nu söker vi förstärkning till flera avdelningar där vi bland annat söker till avdelningen för inkommande sändningar från IE/UK (styckegods). Arbetet medför daglig kundkontakt och ett nära samarbete med kollegorna i teamet samt även kollegor i andra länder. Vi ser därför att det är av vikt att du har lätt för samarbete och att skapa och vårda relationer: både med kollegor, kunder och andra människor du kommer i kontakt med.
I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
- Följa upp transporterna och uppdatera kunderna om avvikelser
- Svara på frågor och ge bästa möjliga service till kunderna
- Kontakta förtullningsavdelningen i PL så att sändningar blir förtullade
- Kan även tillkomma viss fakturering
- Ta emot, hantera och registrera bokningar från kunder
- Boka transporter med trafikavdelningar
- Hantera och kontrollera dokument
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är initiativtagande och trygg med att driva dina arbetsuppgifter på egen hand. Vidare är du en god lagspelare och du är mån om att bidra till en god sammanhållning på kontoret. Du känner dig trygg i ett arbete som innebär ett högt tempo, mycket kundkontakt och en föränderlig vardag där den ena dagen inte är den andra lik.
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- God datorvana, däribland goda kunskaper i Officepaket
Det är meriterande, men inget krav, om du har någon typ av erfarenhet från transport- och logistikbranschen.
Vår kund är ett av marknadens främsta transportföretag med en resultatdriven koncern som erbjuder dig att bli en del av en engagerad och kompetent verksamhet, där drivkraften är att skapa bästa möjliga resultat. Är du rätt person så finns det goda möjligheter att bli erbjuden ett spännande och utvecklande arbete med möjlighet att påverka kontorets utveckling och framgång. Uppdraget är långsiktigt och det finns goda möjligheter att få tillsvidareanställning hos kunden!
Vi arbetar med löpande urval och uppmuntrar dig därför att skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.
Välkommen med din ansökan!