OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Nordic Nest Group arbetar varje dag engagerat med våra grundstenar; att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail.
Med våra varumärken Svenssons i Lammhult och Nordic Nest driver vi e-handel på flera marknader samt har fem fysiska butiker belägna i Lammhult, Malmö, Göteborg och två i Stockholm. Vårt huvudkontor och lager är placerat i Kalmar, och härifrån levererar vi skandinavisk design till kunder runtom hela världen. Vårt sortiment består i dagsläget av över 240 olika varumärken och drygt 30 000 artiklar i sortimentet.
För att lyckas med våra grundstenar kräver det att vi ligger i framkant i alla våra funktioner, och alltid strävar efter att utveckla och förbättra oss i varje enskilt moment. Med varuförsörjning och leverans till kunder som en essentiell del av verksamheten satsar vi därför nu på frakthanteringen för hela Nordic Nest Group genom en helt ny specialistroll inom området.
Nu söker vi dig som har tidigare erfarenhet inom frakt och som vill ansvara för att bygga upp och utveckla vårt arbete inom området i rollen som Freight & Shipping Specialist.
Om rollen;
Som Freight & Shipping Specialist kommer du ansvara för att bygga upp och säkerställa kvalitet inom vår frakthantering. Du har en bred roll där du ansvarar för att arbeta operativt med att bygga processer och säkerställa frakttjänster, samtidigt som du arbetar strategiskt med att utveckla strategier och säkerställa att vi ligger i framkant med vårt arbetssätt och har de bästa villkoren. Rollen innebär ett nära samarbete med flera olika avdelningar och funktioner, med huvudfokus på att det är du som leder och verkställer arbetet inom området.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
Analys av frakter
Optimera våra fraktalternativ
Leda arbetet med att optimera varukedjan
Leda uppföljning och förbättringsarbeten inom våra frakttjänster
Tillsammans med experter från olika avdelningar arbeta operativt för att nå våra mål
Upphandling av infrakter
Förhandla fraktavtal
Leda området inom Last mile
Vi har en tydlig målsättning för vad vi vill uppnå med rollen, men då detta är en ny roll hos oss har vi förväntningar på att du genom din tidigare erfarenhet har möjlighet att komma med idéer och ta initiativ för att leda arbetet inom området framåt.
Om dig;
Du har tidigare erfarenhet inom roller som inneburit förhandling och som ställt krav på din analytiska förmåga. Vi ser att du har en bakgrund av att arbeta med frakthantering, med fördel inom e-handel. Har du dessutom erfarenhet av tull och internationell handel ser vi detta som meriterande. Vi ser även med fördel att du är tekniskt lagd och har lätt för att förstå och ta till dig tekniska processer och systemuppsättningar.
För att lyckas i rollen älskar du att förhandla, och genom ett målfokuserat förhållningssätt säkerställer du att vi alltid har de allra bästa villkoren och förutsättningarna. Excel är din bästa kompis, och det faller dig naturligt att kunna dra slutsatser och fatta beslut baserat på siffror. Givetvis har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då kommunikation sker på båda språken.
Då detta är en tvärfunktionell roll som arbetar nära flera andra avdelningar inom bolaget kräver det att du god samarbetsförmåga och förstår att teamet är nyckeln till framgång.
Du är en sann projektledare som stimuleras av att arbeta i en roll där du har många kontaktytor och får koordinera och samordna arbete mellan olika funktioner. Du har en utmärkt kommunikativ förmåga och når fantastiska resultat genom att bygga goda relationer och skapa förtroende hos andra.
Välkommen hem!
Tjänsten är tillsvidare med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar.
För att säkerställa en så bra matchning som möjligt mellan dig som kandidat och oss som arbetsgivare genomför vi personlighetstester för alla våra tjänster, du kommer därför få en inbjudan via mail att genomföra testerna så snart du skickat in din ansökan till tjänsten.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår CPO Andreas Elmqvist på andreas.elmqvist@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!