OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
More than 220 000 people on all continents are working at Fresenius to improve the life of the patients. Our independent business segments Fresenius Medical Care, Fresenius Kabi, Fresenius Helios and Fresenius Vamed offer a wide range of products and services in the health sector.
Fresenius Netcare IT provides competence and service for health care and pharmaceutical sector worldwide. We are also the core provider of implementation and operation of SAP applications for Fresenius Group and external customers.
Fresenius Netcare söker en Location Manager till vår avdelning IT Infrastructure Sweden
Netcare är en intern IT-organisation inom den globala läkemedels-koncernen Fresenius. Vi ansvarar bl a för installationer, drift och underhåll av koncernens IT-infrastruktur. Vi är en viktig del i kedjan för att garantera patientsäkra produkter samt göra koncernens produkter konkurrenskraftiga. Som Location Manager kommer du att vara en viktig spelare i vårt arbete med att utveckla vår IT infrastruktur och relaterade tjänster så att de möter verksamhetens höga krav på stabilitet, tillgänglighet och kvalitet.
Arbetsuppgifter
Vi arbetar proaktivt med våra användare för att implementera nya- och förbättra nuvarande lösningar. Du kommer leda ett lokalt team om ca 10 personer men även vara en del i vår globala leverans av IT- tjänster. I arbetet ingår bl a;
- Budgetansvar
- Tjänste- och personalutveckling
- Planering/uppföljning av den dagliga verksamheten
Drift, Underhåll, Service Desk och Projekt
- Regelbunden kontakt med våra kunders beslutsfattare
Om dig
Vi tror att du har universitetsutbildning inom IT alt. Verksamhetsutveckling eller motsvarande erfarenheter. För att lyckes i denna roll behöver du vara strukturerad och ha erfarenhet av projektledning. Du bör ha insikt i kvalitetsuppföljning samt förstå värdet av ändringshantering och dokumentation av den samma. Du är en relationsbyggare och skapar samarbete med personer på olika nivåer i organisationen. Service är ett nyckelord och du har ett genuint intresse för att säkerställa kundnöjdhet. Kundfokus är en självklarhet och du söker lösningar som adresserar kundbehov vilket även innefattar utveckling av interna processer. Struktur och uppföljning är ditt arbetssätt och du jobbar med kort- och långsiktig planering för att nå de uppsatta målen.
Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse.
Tillträde omgående.
Om oss
Fresenius är en växande koncern med cirka 300 000 anställda världen över, varav ca 1100 är anställda i Sverige. Vi är stolta över våra produkter och det genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius.
Att vara en del i Fresenius är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Vår världsomfattande utsträckning innebär att där finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulf Sjöholm, 0766-260330. Fackliga kontaktpersoner är Frank Glackin för Unionen, 018–644 773 och Teresia Karlsson för SACO, 018–644 034.
Välkommen med din ansökan via länken nedan, urval kan komma att ske löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Andersson
Åsa Söderquist
Malin Andersson
018 644 294
Elin Bredenberg
Elin Bredenberg
018 644 294
Frida Urtel
018-644 294
Frida Urtel
Frida Urtel
018 644 294
Frida Urtel
+46 018-644 294
Mikaela Danielsson