OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi vill få människor att upptäcka Sverige.I vår verksamhet finns 320 vandrarhem, tio fjällstationer och 43 fjällstugor längs vandringsleder i de svenska fjällen.Lokalt anordnas aktiviteter i 84 föreningar (krets).Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen HI Hostels.STF ger ut medlemstidningen Turist.Medelantalet anställda är cirka 250.STF omsätter ungefär 260 miljoner kronor.STF Kebnekaise Fjällstation är belägen 19 km ut på kalfjället i väglöst land i den Lappländska fjällvärlden, vid foten av Sveriges högsta berg.Här har STF verkat sedan 1907.Vintersäsongen sträcker sig från februari till början av maj, och sommarsäsongen från början på juni till slutet på september.Här finns 200 bäddar, restaurang med fullständiga rättigheter, sporttjänst med fjällförare, uthyrning, bageri, butik mm.Besök gärna vår hemsida www.stfkebnekaise.com Vi söker nu en ledare till vår reception, som på många sätt är fjällstationens nav och mittpunkt.Alla våra gäster och en stor del av fjällstationens interna informationsflöde passerar förbi receptionen.Detta ställer höga krav på ett holistiskt synsätt hos dig som chef och du måste ha en känsla för helhet i det vi levererar till våra gäster.Vi arbetar mycket med paketering i olika former och du kommer att arbeta nära vår Event och arrangemangskoordinator med detta.Har du en utbildning i Turism och Event eller motsvarande så är detta mycket meriterande.Tjänsten är en helårsanställning men arbetsbelastningen och uppgifterna följer i stor utsträckning våra två säsonger.Under säsong så koncentreras arbetet mycket kring daglig operativ drift.Det är ditt ansvar att receptionen fungerar som den skall, vilket innefattar anställning och utbildning av personal, schemaläggning, viss ekonomisk redovisning m.m.Under ickesäsong så består arbetet mer av planering, nyrekrytering och utvecklingsarbete.Denna arbetsstruktur ställer mycket höga krav på flexibilitet ifrån din sida.Genomgående året runt är dock din huvuduppgift att våra gäster är så nöjda som det bara går.[ Vi förväntar oss att du: -[[[[[[[[ Har hög social kompetens och goda ledaregenskaper.-[[[[[[[[ Har hög arbetskapacitet och tycker om utmaningar som kräver snabba lösningar.-[[[[[[[[ Har förmåga att tänka strategiskt och långsiktigt i arbetet.-[[[[[[[[ Har ett ordningssinne och kan skapa struktur i både ditt eget och avdelningens arbete.-[[[[[[[[ Är serviceinriktad och kan arbeta i grupp, har ansvarskänsla och är punktlig.-[[[[[[[[ Har lätt för att kommunicera både internt och externt.-[[[[[[[[ Har en stark känsla för service och förmåga att förstå gästen.Meriterande är: -[[[[[[[[[ Utbildning inom Hotell och Turism.Även utbildning inom Event och paketering uppskattas.-[[[[[[[[[ Grundläggande ekonomisk utbildning eller motsvarande kompetens.-[[[[[[[[[ Ledarskapsutbildning eller motsvarande kompetens genom erfarenhet.