Fritids- och kulturhandläggare

Fritids- och kulturhandläggare

Arbetsbeskrivning

Habo kommun söker nu en fritids- och kulturhandläggare som vill vara med och bidra till kommunens fortsatta mycket positiva utveckling och som gillar att arbeta inom ett brett verksamhetsområde.
Fritids- och kulturförvaltningen är den lilla förvaltningen som gör stor skillnad.
På förvaltningskontoret jobbar vi i ett team, tillsammans med bibliotek, fritidsgård och sport- och idrottsanläggningar, för den bästa servicen i Habo - den hållbara kommunen för hela livet.


ARBETSUPPGIFTER
Som fritids- och kulturhandläggare hos oss kommer du att arbeta med en stor variation av arbetsuppgifter inom ett brett ansvarsområde.
Bland annat ingår att ansvara för och uppdatera vår turistinformation, både digital och analog, arbeta med turismfrågor, information och kommunikation, delta i nätverk, följa upp och utveckla verksamheten.
I dina arbetsuppgifter ingår också att jobba med konst- och kulturfrågor - alltifrån hantering av kommunens konstarkiv, utsmyckning av offentliga platser, till kulturmiljöfrågor av olika slag samt delta i arbetet kring olika kulturarrangemang.
Tjänsten innehåller dessutom administrativa arbetsuppgifter, såsom fakturahantering, uppföljning och visst utredningsarbete. Du kommer också inneha rollen som tillförordnad förvaltningschef.


KVALIFIKATIONER
Erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Vi söker dig med utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget och goda kunskaper inom området. Det är en fördel om du dessutom har erfarenhet av arbete med ekonomi.

B-körkort är ett krav.

Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska och är tydlig och enkel i din kommunikation samt har god administrations- och datorvana.
Du är intresserad av konst, kultur och turism-frågor.
I arbetet kommer du att ha många kontaktytor såväl inom som utanför organisationen och vi tror därför att du är utåtriktad, lösningsfokuserad, initiativrik och har lätt för att samarbeta. Det är viktigt att du är prestigelös och serviceinriktad, att du vill medverka till att utveckla verksamheten och att du har en förmåga att anpassa dig efter olika förutsättningar. Du förväntas i stor utsträckning kunna skapa former för ditt arbetssätt och göra prioriteringar, vilket ställer krav på självständighet, samtidigt som du är en spelare i laget, där samarbete är en av framgångsfaktorerna.

Är du rätt person kan vi erbjuda dig ett mycket spännande, varierande och utvecklande arbete i en expansiv kommun.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

förvaltningschef Thomas Lundh
036-442 81 15
assistent/handläggare Pia Lindberg
036-442 81 16
Facklig företrädare nås via växel
036-442 80 00
Enhetschef Marita Norman
036-4428120
Bibliotekschef Ingrid Larsson
036-442 80 25
Bibliotekschef Ingrid SJöberg
036-442 80 25
Rektor Hagenskolan Robert Sjödelius
036-4428245, 0708-482063

Sammanfattning

Besöksadress

Jönköpingsvägen 19 Habo
None

Postadress

Box 212
Habo, 56624

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024