OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa förutsättningar för hälsofrämjande livsmönster och identiteter – på den fria tiden, utifrån det fria valet?
Känner du ett starkt engagemang för föreningslivet och vill bidra till att kommunens lokaler och idrottsanläggningar nyttjas på ett maximalt sätt för att främja hälsa, gemenskap och välbefinnande för så många som möjligt i kommunen? Då är vi arbetsplatsen för dig!
Om tjänsten
Vi söker nu en engagerad, strukturerad och driven fritidskonsulent som kommer att ansvara för att säkerställa tillgänglighet och effektiv användning av våra idrottshallar och anläggningar för att möta behoven hos föreningar och kommuninvånare.
Örebro kommun har ca 58 inomhushallar i olika storlekar, 4 isytor, 8 konstgräsplaner, ca 28 fotbollsplaner i olika storlekar. Utöver det tillkommer matsalar och förläggningsskolor. Beroende på säsong så kan vi ha 200 säsongsansökande kunder att schemalägga och vi ligger på ca 170 tusen bokade timmar per år i våra anläggningar. Huvudsakligen kommer du koordinera, planera och schemalägga användningen av idrottshallar och anläggningar för att maximera tillgängligheten med stöd av vårt bidrags- och bokningssystem.
Som fritidskonsulent kan du komma att arbeta med olika saker inom uppdraget t.ex. uppföljning och underhåll av idrottshallar och anläggningar, föreningsbidrag och annat föreningsstöd som vi arbetar med inom enheten.
Exempel på arbetsuppgifter:
• boka, planera och fördela tider i kommunens lokaler, inomhushallar, idrottsanläggningar
• ge vägledning, service och support till föreningar och kommuninvånare som bokar idrottshallar och anläggningar
• planera och genomföra möten med föreningar och andra informationsinsatser för större och mindre grupper
• samarbete med interna- och externa parter så som skolor, säkerhetsavdelningen, ekonomiavdelningen, fastighetsägare m.fl
• samarbeta med övriga kollegor inom kultur- och fritidsförvaltningen för att säkerställa en effektiv och ändamålsenlig användning av lokaler och idrottsanläggningar
• driva utveckling, effektivisering och digitalisering av bokningsstödets uppdrag likväl som arbetsmetoder och bokningssystem
• vara en av två objektspecialister för bidrags- och bokningssystemet
Om arbetsplatsen
Placering på enheten Stöd, utveckling och samverkan som finns inom Kultur- och fritidsförvaltningen i Örebro kommun. Här arbetar du tillsammans med 17 kollegor varav nio arbetar primärt med föreningsstödsfrågor som funktionella lokaler och anläggningar, föreningsbidrag och övrigt föreningsstöd.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
För att lyckas i arbetet behöver du vara strukturerad, organiserad, analytisk och stresstålig då arbetet består av intensiva toppar och några lite lugnare perioder. I din roll behöver du vara flexibel och kunna prioritera, snabbt kunna omprioritera när förutsättningarna ändras, samt ha förmåga att arbeta självständigt likväl som att ha en god samarbetsförmåga med kollegor.
Tjänsten innebär att du kommer ha ett stort kontaktnät inom föreningslivet och internt inom Örebro kommun. Du är duktig på att kommunicera tydligt och pedagogiskt med föreningarnas företrädare, samtidigt som du har förmågan att skapa relationer och nätverk. Din stödjande roll för föreningslivet innebär att du främjar samverkan och gemensamma lösningar som gynnar flera.
För att trivas i denna roll ska du ha ett lösningsorienterat förhållningssätt och ett genuint intresse för föreningsliv och god service.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• avslutad gymnasial utbildning med inriktning som arbetsgivaren finner relevant
• erfarenhet av att arbeta med komplex schemaplanering med stöd av boknings- eller schemaläggningssystem
• erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter
• goda kunskaper i svenska i tal såväl som skrift
• B-körkort
Meriterande:
• erfarenhet av arbete inom idrotts- eller föreningslivet
• kunskap om idrottsanläggningar och deras användning
• erfarenhet av automatiserad handläggning och digitala arbetssätt
• erfarenhet av att använda AI som en del av vardagens arbete
• erfarenhet av projektledning
• erfarenhet av utvecklingsarbete
• erfarenhet av arbete i kommunal eller annan offentlig verksamhet
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
• arbetet dagtid, men kvälls- och helgarbete kan förekomma
Ansökan
Sista ansökningsdag är 26 maj
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67