OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Höjebroskolan är en 1-9-årig särskola för barn och ungdomar med funktionshindret autism. Våra elever har även utvecklingsstörning. För närvarande har skolan 24 elever. För de elever som har behov av tillsyn efter skoldagens slut har skolan fritidshem. Skolans personal arbetar i arbetslag som består av lärare, specialpedagoger, fritidspedagoger och elevassistenter. Pedagogiken, som är anpassad till elevernas funktionshinder, är grundad på visualisering och struktur. Våra elever arbetar med scheman, som tydliggör vad de ska göra under dagen/veckan, när de ska göra det och var. Konkretiseringen kan ske i form av ord, bilder, tecken eller symboler för hur de gör/genomför olika aktivi-teter. Höjebroskolans viktigaste uppgifter är att ge eleverna ett fungerande sätt att kommunicera och att förbereda dem för ett meningsfullt dagligt liv i framtiden. Arbetsuppgifter: Du ska tillsammans med ytterligare en fritidspedagog ha huvudansvar för planering och schemaläggning av skolans fritidsverksamhet under loven. Du har också ansvar för att kontinuerligt planera och genomföra fritidsaktiviteter i det arbetslag, som du tillhör och att bistå övriga arbetslag, då de behöver pedagogisk hjälp med att planera sin fritidsverksamhet. Du arbetar dagligen pedagogiskt med eleverna i ditt arbetslag, oftast enligt modellen en elev en vuxen. Din arbetstid regleras av ett avtal/en överenskommelse mellan skolledningen och fritids-pedagogerna på Höjebroskolan. Kvalifikationer: Du har fritidspedagogutbildning, kunskap om funktionshindret autism och om utvecklingsstörning och har arbetat med personer med autism eller personer med annat funktionshinder. Utbildning i visuellt strukturerad pedagogik TEACCH, PECS-utbildning och erfarenhet av att arbeta med schemaläggning är en merit. Körkort är ett krav. Du är lugn, positiv och stresstålig. Semestertjänst. I Lunds kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet. Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder.