OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Barn- och skolförvaltningen arbetar för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för barn och elever att nå målen. Vi arbetar för en enhetlig och tydlig styrning för skola och förskola och en ändamålsenlig och effektiv organisation. Vidare strävar vi efter att skapa förbättrade förutsättningar för utveckling och kvalitet i verksamheten.
Om oss
Inbäddad i grönska ligger Gunnesboskolan som består av två delar, Gunnesboskolan F–9 med fritidshemmet FLISA.
På skolan går sammanlagt cirka 550 elever varav 360 elever tillhör Gunnesboskolan F-6. Skolan är tvåparallellig med åldershomogena klasser från F-9 och treparallellig i åk 7.
Fritidshemmen FLISA (F-3) är integrerat på skolan och består av avdelningarna Safiren, Bärnstenen, Månstenen och Diamanten. Fritidshem för åk 4-6 är placerat på Hubertusgården, cirka 10 minuters promenad från skolan.
Vi vill att alla barn och vuxna ska trivas på Gunnesboskolan och komma till skolan med glädje. Vi bidrar till trygghet, engagemang och mod genom att all personal känner sig trygg och är engagerad. Vi har ett trygghetsteam på skolan. Vi erbjuder styrda rastaktiviteter på våra raster och har rastvärdar ute på våra raster.
Vi arbetar med Kooperativt lärande (KL). Det handlar om att skapa positiva möten mellan människor där vi blir resurser för varandra och stöttar varandra framåt. Elever ska känna att de behöver varandra och är viktiga i varandras lärande.
Under läsåret 19/20 har vi startat upp vår NPF-satsning gällande hur man bemöter barn och elever med NPF (neuropsykiatrisk funktionsnedsättning). Till hösten - 20 kommer fritidspedagogerna arbeta med boken Specialpedagog för fritids samt Bo Hejlskovs bok Hantera, utvärdera och förändra.
Målet med vår satsning är att :
- få en grundläggande förståelse för och ökad kunskap om barns och elevers olika perceptuella och kognitiva förutsättningar.
- få inblick i hur det kan vara att leva med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt hur det kan upplevas att vara vårdnadshavare till ett barn med NPF
- få kännedom om anpassningar och organisationsstrukturer som kan ge förutsättningar att skapa en tillgänglig lärmiljö och ökad delaktighet för alla barn och elever.
Arbetsuppgifter
Hos oss blir du en del i ett fritidsarbetslag bestående av fritidspedagoger samt resurspersoner som tillsammans skapar en fritidsverksamheten med kvalité likaväl som man genomför uppdrag under skoldagen i samverkan med skolans pedagoger.
Hos oss är det viktigt att allt vi gör är med elevernas bästa i fokus - detta gäller såväl kunskapsutveckling som social utveckling. Hos oss är fritidspedagogiken en viktig del under hela skoldagen och ger elever möjligheter till fler sätt att lära. Hos oss är alla verksamheter lika viktiga och hela skolan är tillsammans ett arbetslag som tar ansvar för att alla lyckas – både elever och personal.
Vi söker dig som
Genomgått utbildning till tidigarelärare med inriktning mot fritidshemmet alt. fritidspedagogutbildning/behörighet att undervisa i fritidshemmet via lärarlegitimation.
Du ska ha ett stort intresse av att skapa positiva lärandemiljöer och en god undervisningskultur tillsammans med kollegorna i arbetslaget. Du innehar kunskaper kring digitala verktyg.
Vi värdesätter att du har god samarbetsförmåga, är social och har lätt för att skapa goda relationer till elever, föräldrar och kollegor. Du ska vara strukturerad, tydlig och konsekvent med förmåga att ta egna initiativ med en stor portion av engagemang och flexibilitet. Du ser det som självklart att skapa förutsättningar för alla elever så att de får en god utveckling i stimulerande miljö.
Välkommen med din ansökan snarast då vi tillämpar fortlöpande rekrytering.