OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Backluraskolan är en F-6 skola med ca 430 elever.
Skolan ligger i ett naturskönt område i Hässelby norra villastad. Här finns nyfikna elever, kompetent personal samt ett stort engagemang för utveckling och kollegialt lärande. Vi söker dig som är utbildad fritidspedagog eller lärare i fritidshem och som vill vara en del av en lärande organisation. Ett lösningsinriktat och positivt förhållningssätt är viktigt för oss och vi har sedan några år tillbaka arbetat med och inspirerats av LIP (Lösningsinriktad pedagogik). Vi deltar sedan tre år tillbaka i ett samarbete med Synligt lärande/Challenging Learning. Vi arbetar systematiskt med att synliggöra lärandet för eleverna genom formativ återkoppling. Vi har eget tillagningskök och en inspirerande skolgård som inbjuder till lek och rörelse. Vi lägger stor vikt vid att få in mer rörelse i elevens hela dag. Vi arbetar i arbetslag där respektive årskurs tillsammans med fritidshemspersonalen bildar ett arbetslag. Arbetslaget har ett gemensamt ansvar för elevernas hela skoldag. I en miljö där vi tillsammans tar ansvar skapar vi också en trygg miljö för våra elever, en trygghet som sedan är grunden för inlärning. Vår målsättning är att alla våra elever ska lämna skolan med goda kunskaper och en stor tilltro till sig själv och sin egen förmåga. Vi hoppas att du vill vara med och utveckla Backuraskolan tillsammans med oss, välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med dina kollegor planerar, genomför, utvärderar samt säkerställer du en högkvalitativ fritidshemsverksamhet som skapar sammanhang för eleverna över hela skoldagen. I tjänsten ingår också att samverka med läraren under skoltiden.
Du ska ha elevens bästa i fokus, kunna se elevers olika behov, tillämpa ett relationellt förhållningssätt och därmed skapa de bästa förutsättningar för varje enskild elev. Att bygga goda relationer med kollegor, elever och vårdnadshavare ser vi därför som en naturlig del i arbetet. Vi värdesätter ett tydligt ledarskap där du också kan sätta gränser. Du ska ha ett eget driv och vara intresserad av att ständigt utveckla fritidshemsverksamheten till att passa alla våra elever. Vi vill att du tar tillvara på elevernas nyfikenhet och kreativitet i din planering och undervisning. Vi ser gärna att du brinner för att bedriva aktiviteter med fokus på bild och form, skapande, musik och rörelse. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Fritidspedagogexamen eller lärarlegitimation är ett krav.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.