Front Desk Service Manager till Elite Hotel Marina Plaza

Front Desk Service Manager till Elite Hotel Marina Plaza

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Front Desk Service Manager till Elite Hotel Marina Plaza!

Vill du ta chansen att bli en i teamet på Helsingborgs mest centrala affärshotell? Trivs du i en miljö med högt i tak och drivs av att hitta lösningar då är du välkommen med din ansökan!

Hos oss på Marina Plaza arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse utöver det vanliga och fina minnen för våra gäster. Som Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att överträffa kundens förväntningar, och ge bästa möjliga service. Vi är nämligen övertygade om att lyckas vi med detta har vi även väldigt roligt på jobbet!

Vi välkomnar dig med egna erfarenheter, engagemang och sätt att tänka till oss så att du bidrar att vi alla kan bli servicestjärnor.

I rollen som Front Desk Service Manager har du det övergripande ansvaret för receptionen. Du leder och utvecklar verksamheten samt medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap så inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser varje dag. I denna roll är du även en del av den dagliga driften och ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov.

Vi ser gärna att du har förmågan att leda andra, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete mellan avdelningarna och är kommunikativ i din ledarstil.

Vi ser även att du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Tidigare kunskaper i vårt affärssystem Opera är meriterande.

En del av dina arbetsuppgifter:

Schemaplanering och optimering efter budget
Svara på gästrecensioner
Budgetarbete
Rekrytering
Introduktion av nya medarbetare
Rapportering av gäststatistik

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Praktikaliteter:

- Arbetstider: dag, kväll vardagar och helg
- Omfattning: 100%, Provanställning tillämpas
- Start: Omgående
- Lön: Enligt överenskommelse
- För frågor om tjänsten Frågor om tjänsten besvaras av Front Desk & Inhouse Sales Manager, Sandra Andersson (sandra.andersson@elite.se) eller General Manager Annika Birkfeldt (annika.birkfeldt@elite.se)
- Sista ansökningsdag: Urval kommer ske löpande, så välkommen in med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Micael Åman

Madeleine Eriksson
019 -15 69 12
Robert Grahn

Bianca Britten-Austin
1234
Ulrika Kjellgren
031-727 10 82
Jonas Franzén
0721 64 86 50
Sara Johansson

Helmut Schwabe
070-311 72 72
Lisa Darrell

Per-Gustaf Junger

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elite Hotels
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2021
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Hälsingegatan 32, Stockholm
None

Postadress

Hälsingegatan 32
Stockholm, 10031

Liknande jobb


Helgextra kvällsreceptionist

Helgextra kvällsreceptionist

13 augusti 2024

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

13 augusti 2024

Värd/ Värdinna/receptionist

Värd/ Värdinna/receptionist

12 augusti 2024

12 augusti 2024