OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Front Office Administrative Officer - Nu söker vi en engagerad och serviceinriktad medarbetare till vårt Factoringteam i Göteborg!
VAD ÄR FACTORING?
Låt oss berätta! Factoring är en finansieringslösning där våra kunder säljer, eller belånar, sina fakturor till oss. Det förbättrar deras likviditet i bolaget. Vi erbjuder också våra kunder hantering av hela deras ekonomiskaflöde - allt ifrån utskick av faktura, påminnelse, kravprocess och inbetalning. Det innebär också att vi hjälper till att skydda våra kunder från att ta kreditrisker, då vi säkerställer kreditgivningen och hanterar processen, delar eller hela vägen, åt dem.
Rollen Front Office Administrative Officer har, tillsammans med teamet, ansvar för hanteringen av våra kunders factoringflöde i både Sverige och Norge.
ROLLEN
I rollen ansvarar du för att ge god service i inkommande ärenden från våra kunder och från deras kunder, som vi benämner som slutkund. Ärendern kommer in via både mail och telefon. Du ansvarar för att underhålla och följa upp våra kunders reskontror, utreda inbetalningar samt betala ut likvida medel till våra kunder.
Rollen kräver att du trivs med att arbeta mot snabba deadlines i ett högt tempo och är trygg med telefonen och datorn som främsta arbetsverktyg. En självklarhet för dig är att du har lätt för att skapa förtroende med både kollegor och våra kunder.
Tjänsten är en allmän visstidsanställning fram till 2022-12-31, i en stimulerande arbetsmiljö i härliga lokaler centralt i Göteborg.
OM DIG
Som person har du känsla för god service, har ett öga för detaljer och är ansvarsfull. Du gillar variationen av att arbeta med rutinuppgifter lika mycket som att få vara med vid utveckling av nya ideér.
Du lyckas i rollen om du har ett intresse för ekonomi och kanske har du dessutom erfarenhet av kundservice inom liknande bransch!
Vi är helt digitala - så vi söker vår nya kollega som är van datoranvändare och har lätt att första nya system.
OM FACTORING TEAMET
Vi är idag 16 personer som jobbar med factoringprodukten. Vi är ambitiösa, glada och trevliga kollegor som har lätt till skratt. Det är högt i tak och alla är hjälpsamma. Vi arbetar tätt med övriga kollegor på kredit, ekonomi, IT och säljavdelningen.
Vill du bli en av oss så tveka inte att söka tjänsten!
VÅRT ERBJUDANDE TILL DIG
På Collector bank ges utrymme för att förverkliga sina idéer!
Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi. Som medarbetare hos oss får du också möjligheten att bidra till vår energirika företagskultur, som kan beskrivas utifrån våra värdeord Entreprenörskap, Engagemang och Etik. Känner du att det passar in på hur du skulle vilja ha det på din arbetsplats tror vi att du kommer att trivas bra tillsammans med oss!
OM COLLECTOR BANK
Collector är en digital nischbank som utvecklar finansiella tjänster för privat- och företagskunder. Vi lägger stor vikt vid att skapa smarta, digitala lösningar som förenklar våra kunders vardag. Collector Bank präglas av en stark entreprenörsanda och vi brinner för att förverkliga idéer - både våra egna och andras.
Våra kontor finns i Göteborg (huvudkontor), Stockholm, Helsingfors och Oslo.
INTRESSERAD?
Kul!
Sista ansökningsdag är 28 februari.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, varför tillsättning av denna tjänst kan komma att ske innan ansökningsperioden gått ut.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta
Paula Segerpalm, Head of Operation Factoring, 076-017 20 40 eller på paula.segerpalm@collectorbank.se
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Anna Selander, HR, anna.selander@collectorbank.se
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Kontaktpersoner på detta företaget
Josef Bosaeus
0737120483
Carina Regnér
Hanna Hillerdal
010-1610829
Jeanette Wallin
0737-120474
Ida Ljungberg
Anna Selander
Josefine Berglund
0737-120601