OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har vi inom Elite Hotels of Sweden öppnat vår senaste, ambitiösa hotellsatsning - Ad Astra by Elite vid vackra Snäckviken i Södertälje. Vårt förstklassiga, internationella destinationshotell med premiumapproach tar Rivieran till Sverige och skapar en autentisk upplevelse med influenser från Medelhavets pärlor så som Italien samt Sydfrankrike. Konceptet som bygger på inspiration från Medelhavet och Rivieran rymmer både en spektakulär piazza med tillhörande orangeri, ett flertal restauranger, barer, biograf, aktiviteter och underhållning. Hotellet har även ett omfattande spa med trädgård och tre pooler både inne och ute. Spa:et som ingår i koncernens egna spakoncept Vana Spa är även det största hittills. Utöver detta erbjuds tolv konferenslokaler samt 161 rum och sviter i nio olika kategorier. Beläget på kajen invid Snäckviken i Astras före detta huvudkontor är Ad Astra by Elite en hyllning till Rivierans lyx, livsstil och matkultur. Namnet är latin och betyder ”mot stjärnorna”, vilket också symboliserar Elite Hotels of Swedens ambition med både hotellet och servicenivån.
Receptionen är navet på hotellet och det är oftast här gästen har sin allra första och sista kontakt med oss. Därför är det av största vikt att du är mycket bekväm i rollen som ansiktet utåt mot våra gäster och att du vill gå den extra milen för att ge gästen den absolut bästa och minnesvärda hotellupplevelsen. Att vara stresstålig, flexibel och van att arbeta med många bollar i luften tillsammans med bra initiativförmåga är A och O. För dig är det även helt naturligt att arbeta aktivt med merförsäljning. I det dagliga arbetet har du lätt för att samarbeta med samtliga avdelningar på hotellet och att inspirera och leda receptionisterna & shiftledare som rapporterar direkt till dig.
Arbetet som Front Office Manager i vår reception består utav operativt arbete i hotellets drift och innehåller - bland annat - in- & utcheckning, merförsäljning, besvarande av recensioner, planering, hantering av telefonväxel och mail samt bokningar, allmän conciergeservice samt att hålla lobby och receptionsområde i bästa skick. Utöver det tillkommer ansvar för arbetsledning, schemaläggning, tidsregistrering, arbetsmiljö, rekrytering och övriga administrativa sysslor.
På Ad Astra by Elite har vi äran och nöjet att få välkomna både nationella samt internationella fritidsresenärer och affärsgäster, samt logi- & konferensgrupper, vilket gör arbetet i receptionen särskilt omväxlande och mångsidigt. Våra gäster spenderar till stor del de flesta eller till och med alla timmar under vistelsen hos oss på hotellet och våra många olika enheter, vilket ställer ännu högre krav på bemötande och värdskap i världsklass. Våra gäster ska känna sig sedda och komma ihåg alla i personalen som ambassadörer för Ad Astra by Elite.
Erfarenhet av arbete i hotellreception samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett minimikrav. Erfarenhet som avdelningschef är meriterande. Utbildning i hotellsystemet HMS Infor kommer att ges på plats.
I rollen som Front Office Manager anställs man som tjänsteman och tillhör Unionen, samt är medlem i hotellets ledningsgrupp. Arbete på kvällar och helger sker efter behov. Inget distansarbete förekommer.
Skulle du vilja vara med på vår framgångsresa och sätta Ad Astra by Elite på kartan?
Det är enkelt och smidigt att pendla till Södertälje med både pendeltåg & buss till Södertälje Centrum samt regionaltåg till Södertälje Syd.
Läs gärna mer om hotellet på www.adastrabyelite.se (http://www.adastrabyelite.se/)
Välkommen till oss på Ad Astra by Elite - Rivieran 28 minuter söder om Stockholm!
Kontaktpersoner på detta företaget
Micael Åman
Madeleine Eriksson
019 -15 69 12
Robert Grahn
Bianca Britten-Austin
1234
Ulrika Kjellgren
031-727 10 82
Jonas Franzén
0721 64 86 50
Sara Johansson
Helmut Schwabe
070-311 72 72
Lisa Darrell
Per-Gustaf Junger