OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!
Quality Hotel Globe söker receptionschef!
Är du den som kan rodda en av Stockholms största receptioner med gäster dygnet runt? Är du den som fortsatt kan se till att vår gästnöjdhet ligger på topp för denna avdelning? Är du en teamplayer som tillsammans med resten av avdelningarna på hotellet tar Quality Hotel Globe till nästa nivå? Då ska du söka rollen som Front Office Manager hos oss!
Quality Hotel Globe är en bubblande mötesplats i södra Stockholm, endast tio minuter från Stockholms Central. Med våra 527 rymliga hotellrum och 18 konferensrum är vi Stockholms tredje största konferenshotell. Globenområdet är en av Stockholms mest levande mötesplatser. Hotellet ligger alldeles intill de stora arenorna Annexet, Hovet, Avicii Arena och Tele2 Arena. I hotellet hittar man dessutom Bar & Brasserie X, Arenarestaurangen och stora konferensytor samt en takterrass.
Vem är du?
Du har en självklar målsättning att Quality Hotel Globe ska ha den mest passionerade receptionspersonalen och den starkaste teamkulturen i branschen. Vi söker därför nu en kreativ och personlig talang som andas passion och som kan leverera en service utöver det vanliga!
Som Front Office Manager på Quality Hotel Globe äger man gästresan från ankomst till avresa. Gästerna ska alltid bli bemötta med energi, mod och begeistring i varje kontakt med dig och ditt team. Målet är att varje gäst ska lämna hotellet och längta tillbaka första steget ut genom dörren!
Front Office Manager rapporterar till Hotellchefen och är en del av hotellets avdelningschefsgrupp.
Din personlighet präglas av att ständigt vilja vinna, utveckla dig själv och din organisation. Du är en lagspelare, som vinner tillsammans med dina kollegor. Du brinner för våra gäster och medarbetare och har ett naturligt intresse för våra We Care frågor. I vårt team så utmanar vi varandra för att nå nya nivåer.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från reception och det administrativa arbetet bakom med fokus på ledarverksamhet. Tidigare erfarenhet som receptionschef på ett stort hotell meriteras.
Är du bäst på dessa punkter?
• Erfarenhet av att leda i stark servicekultur.
• God förståelse för övergripande strategiarbete.
• Van att utarbeta, implementera och följa upp strategiska mål, arbeta med månatlig rapportering, budget och forecasting.
• Du bidrar till vår viktiga feedbackkultur
• Grundläggande kunskaper i ekonomi och arbetsrätt.
• Kan uttrycka dig flytande i både tal och skrift på svenska och engelska
Tjänsten är förlagd på dagar, kvällar och helger samt innebär arbete i driften.
Ansökan sker endast via systemet, har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Hotellchef hampus.arvidsson@choice.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Käller