Front Office Manager

Arbetsbeskrivning

Liseberg Grand Curiosa Hotel öppnar våren 2023 och kommer tillsammans med vattenvärlden Liseberg Oceana, (öppnar 2024), skapa en helt ny plattform för våra gäster, varumärket Liseberg och för nya besöksanledningar till staden Göteborg. Det är nu dags att fokusera på projektets pre-opening-fas samt driftsättning. För Liseberg Grand Curiosa Hotel innebär det att vi behöver utöka den grupp av nyckelspelare som tillsammans bidrar till Lisebergs största satsning någonsin. Nu söker vi dig som vill bidra till att forma gästernas hotellupplevelse! 



Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!


Front Office Manager
Som Front Office Manager har du det operativa ansvaret för driften och värdskapet i Grand Curiosas lobby.

Teamet består av ett tio till tjugo anställda, beroende på säsong, där du har ansvar för att leda och fördela arbete tillsammans med dina teamleaders. Grand Curiosas lobby kommer att vara full till bredden av kuriositeter, knasigheter, en guldfärgad ruschkana från plan två och en fullt fungerande karusell i angränsande Café Agnes. Vi tror att många fler än våra boende gäster kommer att vilja lämna verkligheten för en stund och komma in till oss för att uppleva detta, du och ditt team blir förstås enormt viktiga för att bidra till att skapa magin här.

Vi lever våra värdeord Omtanke, Kreativitet, Säkerhet, Kvalitet och Glädje och som Front Office Manager söker vi dig som är prestigelös, närvarande och beredd att göra om och göra nytt. Med stöd av hotellets General Manager, som du rapporterar till, sätter du din prägel på att taktiskt planera och leda arbetet i receptionen, hotellets shop, bagagehantering och övrigt värdskap i lobbyn. Du har även ansvar för att säkerställa att avdelningen har nödvändig info om det som händer inom hela Liseberg för att skapa hög kvalitet på servicen till våra gäster. Här finns unika miljöer och spännande ytor, helt enkelt en arbetsplats som du och ditt receptionsteam fyller med kreativitet och glädje.

I pre-openingfasen är du drivande i framtagandet av arbetssätt, processer, rutiner och regler inom ditt ansvarsområde. Du är delaktig i rekrytering och utbildningsinsatser, dessutom planerar, förbereder och färdigställer du den operativa verksamheten inför öppning och i uppstartsskedet. När verksamheten så småningom övergår till mer löpande drift arbetar du med utvecklingsmöjligheter och är delaktig i att leda medarbetarna operativt. Inom ditt ansvarsområde ingår även sedvanliga uppgifter som att sätta och styra ekonomiska mål, effektivisera och resursplanera verksamheten, och du har arbetsmiljö- och miljöansvar, även brand- och säkerhetsansvar. Du ingår i hotellets taktiska ledningsgrupp.

Vem är du? 
Vi tror att du är senior i rollen som Front Office Manager, med minst 5 års erfarenhet av arbete inom hotellreception. Eftergymnasial utbildning inom Hotel Managment är meriterande. Vi ser även att du har minst 3 års erfarenhet av en ledande position med budgetansvar. Dina tidigare erfarenheter vittnar om bredd och variation inom ditt yrkesområde där du behärskar att hantera större gästnivåer, har erfarenhet av hotell- och gruppbokning och mötesverksamhet, såväl som förmågan att skapa oförglömliga höjdpunkter för våra gäster. Vi söker dig som har erfarenheten och kunskapen att stötta engagerade nya medarbetare i branschen med viljan att lära ut och förmågan att både ge och ta emot feedback. Det är meriterande ifall du även har erfarenhet av butiksarbete eller liknande serviceyrken. 

Du är en trygg ledare och förebild som gärna har arbetat i uppstartsfas i liknande tjänst, men som också vill jobba långsiktigt och utvecklande när vardagen rullar på. Du kan hantera stora arbetsgrupper där många olika kulturer representeras och du sprider yrkesstolthet och värme bland dina medarbetare. Det innebär stor vikt vid tydlighet och kommunikation med möjlighet att kunna uttrycka sig väl både på svenska och engelska.

Ditt ledarskap präglas av prestigelöshet och ärlighet samtidigt som du inte tvekar att hjälpa till där det behövs som stöd för dina medarbetare där du kan coacha, utveckla och uppmuntra. Vi ser att du har lätt för att hitta nya lösningar och gillar att ha möjlighet att förändra och utveckla, vilket är extra viktigt vid öppningen av ett nytt hotell. En analytisk förmåga och ett ekonomiskt tänk är också något som vi värdesätter högt i våra ledarroller. Du ser dina medarbetare, sätter upp mål och ger återkoppling kontinuerligt. Du skapar team som har roligt tillsammans och sprider glädje! 

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen. 

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning så snart som möjligt. Rollen innebär en oreglerad arbetstid och styrs av behovet på avdelningen.

Liseberg Grand Curiosa Hotel öppnar under våren 2023. Vi vill gärna ha dig med i vårt team redan under hösten 2022 – vi har massor av härliga uppgifter att checka av innan det är dags att öppna dörrarna till vår fantasifulla värld! Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till hotellets General Manager Lena Nyquist på telefon 0317667040 eller lena.nyquist@liseberg.se.

Vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt då vi rekryterar löpande men senast den 18 september 2022. 

 

Läs gärna mer om vår spännande utökning av Liseberg här: https://www.liseberg.se/grandcuriosa

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Liseberg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Liknande jobb


14 november 2024

Receptionschef

Receptionschef

23 oktober 2024

23 oktober 2024