OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ta rodret och styra det mest centrala i vår verksamhet?
Västerviks Stadshotell söker nu Front Office Manager!
Som Front Office Manager är du ansvarig för vår reception och dess personal. Du jobbar själv i drift och leder teamet med att vara ett gott exempel och inspirerar aktivt för att hålla en hög servicenivå. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna roll och vi ser att du är en social person som är flexibel och ödmjuk.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Leda, driva och utveckla receptionen.
Bemanning (schemaläggning), rekrytering och utbildning av personal.
Prissättning och strategisk Revenue.
Merförsäljning och utveckla nya affärsmöjligheter.
Tar hand om våra gäster och även deras klagomål.
Du ingår i hotellets ledningsgrupp och rapporterar direkt till hotelldirektören på hotellet. Du är delaktig i budgetarbetet och har ett budgetansvar för din avdelning.
Din bakgrund och erfarenhet:
Två års ledarerfarenhet inom hotellverksamhet eller mer.
Minst gymnasieutbildning, gärna eftergymnasialhotellutbildning.
Två års erfarenhet av en hotellreception.
Har du arbetat med sälj är det meriterande.
Du behärskar både engelska och svenska flytande.
Goda kunskaper i ett hotellbokningssystem, vi arbetar i HotSoft.
Tjänsten är på heltid, 100%. Kvällar och helger förekommer. Vi tillämpar 6månaders provanställning.
Vi ser fram emot din ansökan som ska innehålla ett CV & ett välkomponerat, riktat personligt brev där du lyfter fram vad du kan tillföra Västerviks Stadshotell. Vi träffar personer löpande och hittar vi den rätte, kan vi komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Skicka din ansökan till manager@stadshotellet.nu senast 15 januari 2023.
Vid frågor kontaktar du Ann-Charlott Rickne, hotelldirektör. 072-6996956