Front Office Manager Radisson Blu Hotel Lund

Arbetsbeskrivning

Vårt hotell har 192 rum och sviter i modern design med hög komfort och från våra rum på de översta våningarna har du en fantastisk utsikt över Lund, Malmö, Köpenhamn och Öresundsbron.

Hotellet har en restaurang som är öppen både dag som kväll och här kan du njuta av både svenska favoriter och internationella rätter. I vår loungebar finns det områden att sitta att arbeta i, träffa vänner, kollegor eller bara ta något att dricka, vår moderna lobby inbjuder även den till spontana möten.

Radisson Blu Lund ingår i Ligula Hospitality Group AB.



Beskrivning
På Radisson Blu Hotel Lund ansvarar vi tillsammans för gästens helhetsupplevelse.

Gemensamt för alla tjänster är individens förmåga att leverera service i världsklass.

Vi lägger stor vikt på personlighet och att du brinner för din, vår och branschens utveckling. Team Radisson Blu Hotel Lund har spring i benen och drivs av arbetsglädje, nyfikenhet och passion. Var med och utveckla oss och vårt djurvänliga hotell!

Startdatum: början av oktober.

Arbetsuppgifter
Du ser till att våra gäster alltid blir väl omhändertagna och uppmärksammade på bästa sätt. Du är ansiktet utåt och är väl insatt i vårt varumärke och våra säkerhetsföreskrifter.

- Ansvarsområdet innefattar reception, boknings- och konferensavdelningen
- Leda, koordinera och utveckla den dagliga driften
- Ansvara för uppföljning av gästrelationer och kundnöjdhet
- Kontrollera och analysera nyckeltal avdelningsvis
- Planering och koordinering med verksamhetens avdelningsansvariga.
- Rekrytering och introduktion
- Schemaläggning & semesterplanering
- Ansvar och förståelse för intäktsarbete och optimering av logiförsäljning
- Månadsstatistik
- Inköp

Vår bar och restaurang ligger i direkt anslutning till receptionen, därför av stor fördel om du har erfarenhet av mat- och alkoholservering samt tidigare genomgått utbildning för ansvarsfull alkoholhantering. Du rapporterar till Hotelldirektör på hotellet.

Kvalifikationer
Om dig:

Du har en varm och omtänksam personlighet. Du är en naturlig inspiratör som tycker om att motivera människor.

- Du har 3 till 5 års ledarskapserfarenhet inom hotell eller från besöksnäringen.

Du ser det stora i det lilla och är trygg i ditt beslutsfattande. Du tycker att det är roligt att småprata med både stora och små, och att göra någons dag lite bättre med små medel. Du förstår att sälj = service och att vi tillsammans uppnår vi våra uppsatta mål. Du är flytande i både tal och skrift i svenska och engelska för att kunna möta alla våra gäster på ett så personligt plan som möjligt. Ytterligare språkkunskaper är av stor fördel. Du har datorerfarenhet av hotell-PMS (EMMA, Opera eller liknande) och andra system (Ideas, OTA-Insight, Timeplan) Starkt kommersiellt driv och förmåga att organisera, motivera och delegera.



Villkor
Sista ansökningsdatum 14/9, urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Vid frågor, kontakta hotelldirektör Christian Weste på telefon 0701-602 761




Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

Sammanfattning

Liknande jobb