OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Front Office Manager – Story Hotel Riddargatan & Story Hotel Signalfabriken a part of JDV by Hyatt
Story Hotels mission is to challenge the conventional hotel industry by taking advantage of technological solutions, pay homage to individualism and offer a creative hotel alternative inspired by design, art and music. Our brand promise: Inspire guests to celebrate the joy of life!
Story Hotel Riddargatan ligger i hjärtat av Stockholm och erbjuder 83 designrum samt en restaurang och bar som drivs av välkända Ling-Long. Systerhotellet Story Hotel Signalfabriken ligger centralt i Sundbyberg ”staden i staden”, även här erbjuds 83 designrum och möjligheten att varva ner i restaurang och bar som drivs av Phils Burger! Vi har en modern och kreativ hotellprodukt för den medvetna resenären. Inom vår koncern har vi ytterligare ett hotell Story Hotel Studio Malmö. Besök oss gärna på www.storyhotels.com.
Nu söker vi en trygg, erfaren och energisk Front Office Manager till våra två Stockholmshotell!
Du kommer att vara ansvarig för att driva avdelningen Reception framåt och säkerställa att våra gäster får den bästa möjliga upplevelsen när de bor hos oss på Story Hotel. Tjänsten är operativ och du är en del av den dagliga driften. Vi söker dig som jobbat några år inom hotell i en arbetsledande befattning och som känner att du ”hittat hem” i hotellbranschen. Vi tror att din passion är service och att du drivs av att överträffa både gästers och kollegors förväntningar. Story Hotel är en liten organisation där vi alla hjälps åt, därför är det även viktigt att du är prestigelös och kreativ i ditt tankesätt samt att du inte räds för att rycka in där det behövs. Du är också en god kommunikatör som är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Givetvis talar du både svenska och engelska, kan du något ytterligare språk så är det meriterande!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Övergripande ansvar för receptionen på två hotell
· Personalansvar som innefattar schemaläggning (dag och kväll, natten bemannas av externt företag), rekrytering och upplärning av ny personal
· Leda och inspirera ditt receptionsteam
· Arbeta mot uppsatta mål gällande lojalitetsprogram och gästnöjdhet
· Daglig drift i reception med sedvanliga arbetsuppgifter förekommande i en hotellreception
· Fakturering, avstämning och kontroll att rutiner följs
Anställningen är heltid och tills vidare med 6 månaders provanställning. Lön och tillträde enligt överenskommet men vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt! Du rapporterar till Systems & Operations Manager.
För att ansöka:
Skicka din CV och personliga brev till joy.juhlin@storyhotels.com, urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Systems & Operations Manager, Joy Juhlin på joy.juhlin@storyhotels.com eller på telefonnummer 073 654 80 22.