Arbetsbeskrivning
Hotel Birger Jarl är ett fyrstjärnigt hotell beläget i centrala Stockholm. Hotellet har 271 hotellrum och sviter, restaurang och lobbybar samt en konferensvåning med kapacitet för totalt 550 personer. Hotellet vänder sig till såväl affärs- som fritidsresenärer och har en stor andel internationella gäster.
Vår vision är enkel, vi vill att alla som kommer i kontakt med oss ska känna samma sak –”Här vill jag jobba, här vill jag bo!”
Sökes: Front Office Manager med starka ledaregenskaper
Vår filosofi
Vi värdesätter att alla, oavsett yrkesroll och arbetstider, ska ha möjlighet att finna en bra balans mellan privatliv och arbete. Här har våra medarbetare utöver generöst friskvårdsbidrag även tillgång till massage och yoga på arbetstid/alternativ friskvårdstimme och tillgång till hotellets gym. Givetvis har vi kollektivavtal och förmånliga priser på hotellrum och F&B.
Vi erbjuder en möjlighet att utvecklas i din yrkesroll genom vår interna utbildningsakademi.
I tillägg till ovanstående omfattas du som avdelningschef av Hotel Birger Jarls årliga bonusavtal.
Rollen
Som Front Office Manager på Hotel Birger Jarl är du en central nyckelperson som leder vårt receptionsteam och skapar ett oförglömligt första intryck för våra gäster. Du ansvarar för att receptionen fungerar smidigt och effektivt, samtidigt som du säkerställer att vår service håller högsta möjliga standard – både personlig och professionell. Du håller dig kontinuerligt uppdaterad om hotellets verksamhet och omgivningens händelser för att kunna erbjuda service utöver det vanliga.
I denna roll utvecklar och coachar du ditt team för att skapa en varm, välkomnande och minnesvärd upplevelse för varje gäst. Du är hands-on i den dagliga driften och arbetar nära både teamet och verksamheten.
Du ingår i hotellchefens avdelningschefsgrupp och rapporterar direkt till Hotellchef.
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
• Kvalitetssäkra och leda det dagliga arbetet i receptionen
• Utveckla och höja servicenivån tillsammans med ditt team och andra avdelningar
• Coacha och utmana teamet för att uppnå både individuella och gemensamma mål
• Bidra till att bygga en kultur av hög service och professionalism på hotellet
Du
Som ledare är du positiv, inspirerande och brinner för service, försäljning och kundmöten. Du är initiativrik, driftig, lösningsorienterad och har ett starkt fokus på både gästupplevelse och resultat.
Vi söker dig som:
• Har erfarenhet minst 3 år från hotellreception i en arbetsledande befattning
• Har dokumenterad erfarenhet av ledarskap och att hantera större personalgrupper
• Brinner för att ge ”det lilla extra” för gästen
• Är kvalitetsmedveten, lyhörd, social och en lagspelare
• Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Har kunskaper om HRF:s kollektivavtal samt Visbook (meriterande)
Vi erbjuder:
• En heltidstjänst med månadslön och 6 månaders provanställning
• Stor kreativ frihet och möjlighet att sätta din egen prägel på verksamheten
• En arbetsmiljö där vi värdesätter personliga egenskaper och matchning med vår företagskultur och värderingar
• Vi behandlar ansökningarna löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag
Är du den vi söker?
Vill du vara med och utveckla vår hotellverksamhet till dess fulla potential och trivs med att vara hands-on i driften? Då ser vi fram emot att höra mer om dig!
Ansök idag!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hotellchef Ingela Engqvist på ingela.engqvist@birgerjarl.se
Vi hanterar enbart ansökningar via vår hemsida.
Kontaktpersoner på detta företaget
Restaurangansv Pierre Faivre
08-674 18 26
Restaurangansv Pierre Faivre
08-674 18 26
Receptionschef Ashkan Aram
08-674 18 28
Köksmästare Charlie Sollergård
08-674 18 02
Service Team manager Ashkan Aram
08-674 18 28
Service Team Manager Lisa Schröder
08-674 18 00
Lina Andersson