Front Office Service Desk

Front Office Service Desk

Arbetsbeskrivning

Front Office Service Desk
Uppdragsbeskrivning
Till Vattenfall söker vi 3 IT tekniker inom Service Desk
Bakgrund:
IT Service Desk hanterar alla inkommande (via telefon eller via en portal) ärenden avseende IT på Vattenfall som är ett större internationellt bolag.
Jobbeskrivning:
Främst IT Service Desk Front Office-arbete. Ta emot inkommande telefonsamtal/ärenden och lösa dessa remote. Även arbete inom IT-Ticket Desk samt back-office kan förekomma
Kompetenskrav:
Långvarig erfarenhet som IT-tekniker inom kundmiljö och kundrelation
Certifierad Microsoft Windows Desktop Support och Microsoft Office Support
God kunskap inom Active Directory
Grundläggande kunskaper inom nätverksanslutning / protokoll
ITIL v3 Foundation
Mycket god kunskap inom INC (Incident Management Process) och REQ (Service Request Fulfillment) processer
Flytande svenska och mycket goda engelska färdigheter, både skriftligt och talade
Mycket hög grad av kundorientering och samarbete samt mycket god kommunikationsförmåga
Oberoende och lösningsorienterad arbetssätt, proaktivt beteende och organisatorisk talang

Meriterande kompetens:
Erfarenhet av arbete inom IT Service Desk

Startdatum: 2020-11-09
Plats: Stockholm
Språk: Svenska och Engelska

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobMetz AB STOCKHOLM
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2020
  • Ansök senast: 6 november 2020

Postadress

Torkel knutssonsgatan 27
STOCKHOLM, 11825

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024