OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
If you are looking to work in Sweden’s capital you’ll appreciate the central location of the Radisson Blu Royal Viking Hotel, at Norrmalm in Stockholm, which is directly opposite the hotel is Central Station.
Our 459 sleek rooms and suites are designed for a good night’s sleep with a focus on well-being and relaxation. A scenic address by the Baltic Sea guarantees that fresh seafood is served to our guests daily at Stockholm Fisk Restaurant. And our rooftop bar HIGH, offers guests refreshing drinks and top-floor views of the islands and archipelago.
The hotel also houses 17 elegant and innovative meeting spaces with a capacity of up to 150 people, plus an atrium large enough to host 450 guests.
Är du intresserad av att arbeta på ett spännande hotell i en internationell miljö? Drivs du av ett högt tempo? Kan du skapa minnesvärda upplevelser, samtidigt som du klarar av att coacha och peppa ditt team att prestera på högsta nivå? Varför inte då komma till oss på Radisson Hotel Group för att leverera ”Every Moment Matters” där våra gäster kan slappna av och njuta av upplevelsen?
Vårt förstklassiga Front Office-team är hjärtat av huset där vi utstrålar tålamod, empati och personlighet för att vara värd för showen och där vi strävar efter att leverera gästservice som är över förväntan - och skapa minnesvärda ögonblick för våra gäster.
Som Front Office Service Manager kommer du att ingå i ett team och leda de som brinner för att leverera exceptionell service där vi tror att allt är möjligt, samtidigt som vi har roligt i allt vi gör!
Om du är intresserad, varför inte säga Yes I Can - vi letar efter passionerade personer precis som du!
HUVUDAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
-Se till att front office-avdelningen fungerar smidigt och att alla aspekter av gästens vistelse och upplevelse levereras på högsta nivå.
-Arbeta proaktivt för att förbättra gästernas nöjdhet och komfort, ge ett positivt och snabbt svar på gästers frågor och lösa problem.
-Arbetsleder front office-teamet tillsammans med tre andra Front Office Service Managers och främjar en kultur av tillväxt, utveckling och prestationer inom avdelningen.
-Ta ansvar för att leverera ett effektivt och planerat program för att engagera gästerna.
-Säkerställer att all lagstiftning följs och efterlevs, där krav på aktsamhet och bästa praxis planeras, levereras och dokumenteras för intern och extern revision, och gör uppföljningar vid behov.
-Ansvarar för brand och säkerhet på kvällar och helger
DIN PROFIL
-Erfarenhet av Front Office – gärna i en arbetsledande position
-Stark förmåga att leda, med en praktisk inställning och en arbetsstil som bygger på exempel.
-Engagemang för att leverera exceptionell gästservice med en passion för hotellbranschen.
-Förmåga att hitta kreativa lösningar med bevisad förmåga att lösa problem och erbjuda stöd vid behov.
-Personlig integritet med förmåga att arbeta i en miljö som kräver excellens, tid och energi.
-Erfarenhet av att arbeta med IT-system på olika plattformar.
-Stark kommunikationsförmåga där du kan uttrycka dig väl i både svenska och engelska.
-Flexibilitet att arbeta dag, kväll, helger på ett roterande schema.
VI ERBJUDER
- Ett utmanande och utvecklande arbete på ett internationellt hotell
- Utvecklingsmöjligheter i en mycket attraktiv hotellkedja
- Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, heltid, skiftarbete då både helger och kvällar ingår
- Tillträde enligt överenskommelse