OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hotellet är en 16 våningar hög byggnad där Motel L tar upp nio våningar med 169 nya, fräscha hotellrum. Hotellet kommer att få samma designade uttryck som vårt första Motel L i Hammarby Sjöstad, som öppnades den 1 maj 2014. \\n\\nMotel L byggs efter miljöcertifieringssystemet Miljöbyggnad, som är ett kvitto på viktiga kvaliteter som energi, inomhusmiljö och material. Enligt detta miljöcertifieringssystem kan en byggnad uppnå betyget brons, silver eller guld, och då vi knep den ädlaste valören GULD för vårt första Motel L i Hammarby Sjöstad är detta så klart även målet för vårt andra Motel L i Älvsjö. Det innebär att vi bygger energieffektivt för att skona klimatet, samt att vi sätter verksamheten i fokus genom att skapa en bra inomhusmiljö för de som är i hotellet.\\n\\nI våra rum sover du skönt i sängar från svenska Carpe Diem. I badrummet kan du njuta av en rain shower-dusch, och alla rum är utrustade med AC. Hotellen är dessutom ritade av kända arkitekter och för den djärva invändiga designen har vi anlitat den populära formgivaren Lisa Bengtsson, som bland annat är känd för sina illustrationer och mönster. Motel L Hammarby ingår i Ligula Hospitality Group AB.
Beskrivning
Bli en del av Motel L i Hammarby sjöstad, det prisvärda designhotellet perfekt beläget centralt i Hammarby sjöstad nära Globen och Spårvagn.
Här finner du en trevlig lobbybar och 226 hotellrum där vi alltid levererar gästupplevelser av hög kvalitet.
Nu söker vi en sprudlande servicestjärna som vill vara med och leda och utveckla vår verksamhet. Du är en passionerad person som älskar att jobba med service och att leda och inspirera dina kollegor. För att trivas hos oss krävs engagemang, kärlek till yrket, flexibilitet och ansvarstagande.
Arbetsuppgifter
I rollen som Front office supervisor utgår du från receptionen där du arbetar operativt med allt vad det innebär. Utöver detta har du ansvar för de administrativa och ekonomiska delarna samt rapportering. Du ansvarar också för upplärning, schemaläggning och fokuserar alltid på att hålla en hög motivation samt sprida glädje till medarbetare och gäster.
Du arbetar engagerat med att nå uppsatta mål inom exempelvis lönsamhet och gästnöjdhet där du också är delaktig att ta fram strategier för dessa.
Som person är du självgående och drivs av att, tillsammans med teamet, skapa personliga gästupplevelser. Du är pålitlig, har ett kommersiellt tänk och tar fullt ansvar för att nå resultat. Du är en trygg och stabil ledare som är lyhörd och skapar förutsättningar för att utveckla verksamheten framåt. Ditt engagemang, din flexibilitet och din förmåga att tänka nytt ser vi är viktiga faktorer för framgång.
Kvalifikationer
Du har antagligen några års erfarenhet av hotellreception, gärna från en ansvarig roll. Ett absolut krav är att du är social, orädd och älskar människor. Är du grym på sociala medier och arbetet med gästrecensioner blir vi väldigt glada! Du behöver också ha goda kunskaper i både svenska och engelska.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80% och arbetstiden är fördelad över dag, kväll och helg. Vi följer kollektivavtal samt tillämpar sex månaders provanställning.
Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.