Front Office/Conference Coordinator – Göteborg

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva och Singapore.

Är du en engagerad person som trivs i en arbetsmiljö där tempot och förväntningarna på service är höga? Tycker du om att arbeta och att lösa uppgifter tillsammans med andra, då kan du vara vår nästa kollega.

Vi söker dig som alltid vill leverera det där lilla extra! Hos oss på Östra Hamngatan 16, mitt i city i Göteborg, välkomnas du in till att få arbeta med motiverade och duktiga medarbetare i en trivsam arbetsmiljö och service av allra högsta klass.

Rollen

I receptionen och konferensen hos oss har du en central roll på kontoret där du stolt ser till att vardagen rullar på smidigt för externa gäster och våra interna medarbetare. Du ingår i vårt FM (Facility Management) team där vi tillsammans ser till att våra besökare och medarbetare får ett förstklassigt bemötande. I din roll ingår arbetsuppgifter som att stödja möten och event, se till att de interna faciliteter och tillse att lokalerna är representativa så att våra besökare och kollegor kan fokusera på sina uppgifter.

Din tid delar du genom att varannan vecka arbeta i receptionen och varannan vecka i konferensen. Det innebär bland annat att boka och iordningställa konferensrum, handla och hämta mat, beställa och ta emot leveranser. Morgon- och kvällsaktiviteter kan förekomma i perioder.

Arbetet i de interna delarna består av personalkök samt våra övriga lokaler. Återkommande uppgifter är bland annat påfyllnad av mat och dryck, se till att det finns kaffe, plocka i och ur diskmaskiner samt att lokalerna ser representativa ut.

Vi söker dig som är strukturerad, lojal, tar initiativ samt trivs med att arbeta både självständig och i team. Nyfiken levererar du förstklassig service samtidigt som du behåller ditt lugn när arbetstempot är högt. Vi ser gärna att du har;

• Erfarenhet från servicebranschen med liknande arbetsuppgifter.
• Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.

Vår filosofi

Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar

Kvalitet: Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbeta med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.

Affärsfokus: Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.

Laganda: Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.

Övrig information

Tjänsten är ett en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Vi kallar löpande till intervju vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag gått ut, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Bifoga CV, personligt brev och gymnasiebetyg - detta är ett krav för att vi ska hantera din ansökan. Ansökan sker enbart via vår hemsida och vi behandlar inga ansökningar via mail.

Har du frågor angående tjänsten kontakta Madeleine Nyrén, Office and Facility Manager, tfn 031-355 16 42 eller Hanna Grankvist, HR Manager, tfn 031-355 16 60.

Välkommen med din ansökan!

Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024

20 december 2024