OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva och Singapore.
Är du en problemlösare som gillar att ge service? Tycker du om att arbeta och att lösa uppgifter tillsammans med andra, då kan du vara vår nästa kollega.
Vi söker dig som alltid vill leverera det lilla extra. Hos oss på Östra Hamngatan 16, mitt i city i Göteborg, välkomnas du till en rolig och motiverande miljö att arbeta i.
Rollen
I den här funktionen har du en central roll på kontoret. Du ingår i vårt FM (Facility Management) team och fördelar din tid mellan kontorets interna service, reception och konferens. Det innebär bland annat att boka och iordningställa konferensrum, handla och hämta mat, beställa och ta emot leveranser och ha kontakt med leverantörer och samarbetspartners.
Morgon- och kvällsaktiviteter kan förekomma i perioder. Du kommer möta och ge service till både externa klienter samt till våra medarbetare.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen är det viktigt att du tycker om att ta ansvar, är lösningsorienterad och uppskattar variation i arbetet. Vi söker dig som är en positiv, prestigelös och strukturerad person och som tycker om att möta andra människor. Du är strukturerad, lojal, tar initiativ samt trivs med att arbeta både självständig och i team. Nyfiken levererar du förstklassig service samtidigt som du behåller ditt lugn när arbetstempot är högt.
Vi ser gärna att du har;
• Erfarenhet från servicebranschen med liknande arbetsuppgifter.
• Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.
Vår filosofi
Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar
Kvalitet: Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbeta med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
Affärsfokus: Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
Laganda: Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Vi kallar löpande till intervju vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag gått ut, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Bifoga CV, personligt brev och gymnasiebetyg - detta är ett krav för att vi ska hantera din ansökan. Ansökan sker enbart via vår hemsida och vi behandlar inga ansökningar via mail.
Har du frågor angående tjänsten kontakta Madeleine Nyrén, Office and Facility Manager, tfn 031-355 16 42 eller Hanna Grankvist, HR Manager, tfn 031-355 16 60.
Välkommen med din ansökan!
Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98