OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som frontendutvecklare på Ticket jobbar du tillsammans med drivna och ödmjuka vinnarskallar i olika produktteam som innefattar utveckling av företagets tjänster. Arbetet innebär att utveckla nya samt förbättra befintliga funktioner och system kopplade till Tickets e-handelsplattform.
Du kommer att jobba i en organisation med korta beslutsvägar och där det går snabbt från beslut till handling. Våra agila team är självgående och utvecklingsgruppen gör själva teknikval och andra viktiga beslut. Dina kollegor här är riktigt skarpa, hjälpsamma, drivna och många har jobbat 10-15 år. Du kommer att få chansen att lära dig och själv sprida kunskap
Teamen arbetar till stor del med open source och driftar även själva plattformen. Primärt jobbar Ticket i Vue.js, Foundation, Java, Spring Boot, Postgres, RabbitMQ, Magnolia CMS, mikrotjänster och Kubernetes på AWS.
Till vardags kommer du bygga nya funktioner i vår platform, är med i processen från skapande av story till att produktionssätta den. Vi hjälper också gärna våra affärsägare i funktionella diskussioner. Teamen väljer själva vem som gör vad så det finns bra möjligheter att själv välja inriktning och lära dig nya saker.
Om dig
Du har troligen en examen inom datavetenskap, systemvetenskap eller motsvarande utbildning, alternativt längre erfarenhet av utvecklingsarbete på professionell nivå. Minst ett par års erfarenhet av utveckling i frontend. Du får gärna ha en bred erfarenhet av techspråk och miljöer, men meriterande med Java och Spring. Du kan frontend utan och innan men vill gärna lära dig hela stacken. Hos oss får du stora möjligheter att leda och driva utvecklingen av html, css och javascript i våra miljöer. Som person uppskattar du att utmanas av nya tekniker och tycker kod är kul! Du gillar dessutom att arbeta agilt och triggas av snabba förändringar som kan uppstå genom de korta beslutsprocesserna. Som person är du kommunikativ, driven och har hjärtat på rätta stället! Du har grundläggande kunskaper i att förstå svenska.
Om Ticket
Ticket är idag den största privatresebyråkedjan i Norden med sajterna Ticket och Airngo, över 400 medarbetare och sina 68 butiker i Sverige och Norge. Vi har stark tillväxt och gör det med marknadsledande lönsamhet
Vi bygger och driftar själva vår e-handelsplatform med alltifrån utmanande backendfrågor inom skalning till att sortera hotell efter sannolikhet till köp. Ticket sitter i toppmoderna lokaler i Sickla, några minuter från Slussen. Här jobbar ca 80 personer med allt från sälj, utveckling, marknadsföring till ekonomi och personal.
Givetvis har du sex veckors semster, flex så vardagen fungerar, en del arbete hemifrån, full tjänstepension enligt ITP och trevliga reseförmåner. Huvudkontoret ligger i Sickla, fem minuter från Slussen. För Tickets anställda finns parkering utanför kontoret.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annelie Westman
+46 8 702 66 48
Zarko Lindkvist
0736298745
Pelle Svensson
Annelie Westman
+46 8 702 66 48
Erik Bosrup