OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I snart 170 år har vi på SJ fört människor närmare varandra och bundit samman landet. Det är ett arv vi värdesätter, men vår resa har bara börjat. Tillsammans skapar vi dagens – och morgondagens resande. Följer du med?
Vill du vara med på resan och skapa, underhålla och vidareutveckla vår kundserviceklient så att vi kan erbjuda våra agenter och kunder en service i världsklass? Vi har nyligen bytt bokningsplattform och byggt en helt ny lösning med tillhörande kundserviceklient.
- Packa resväskan full med din kompetens och hoppa på tåget med vårt Customer Service Client team vet ja’
På resan som frontendutvecklare hos oss erbjuder vi...
En roll tillhörande enheten IT Kund och Affär som ansvarar för försäljningskanalerna sj.se och SJ app, Lojalitets- och Marknadssystemen, Revenue management, SJ:s underliggande bokningssystem samt kundserviceklienten. Du kommer att ingå i ett agilt utvecklingsteam som ansvarar för kundserviceklienten. Här arbetar ca 400 medarbetare med att hjälpa Sj:s kunder med sina resor. Det är av stor vikt att du trivs med att arbeta i tvärfunktionella team, är införstådd med agila arbetssätt och har goda kommunikativa färdigheter.
SJ implementerar testautomation i flera utvecklingsteam tillsammans med CI/CD.
Rollen innebär:
• Tillsammans med verksamheten utvecklar vi vår kundserviceklient på ett sätt som skapar värde till våra kunder och kundserviceagenter. Vi strävar efter att arbeta i en utvecklingsmiljö som ligger i framkant.
• Säkerställa att vi har en stabil klient med hög prestanda och god kvalité. Att det du utvecklar är förvaltningsbart, har en tydlig struktur och stöder SJ:s målarkitektur och verktygsval.
• Att kommunicera och skapa goda relationer och bra samarbeten kring utvecklingsfrågor i en föränderlig miljö.
• Att du är självgående och tar ansvar för både din egen och teamets leverans.
• Att kvalitetssäkra din kod genom enhetstester och övriga automatiserade tester.
Vi gör skillnad
Som medarbetare i SJ-koncernen är du vår viktigaste ambassadör. Hos oss har du varje dag möjlighet att påverka och göra skillnad i våra resenärers liv. Tillsammans med engagerade kollegor skapar du värde för företaget och arbetar för ett hållbart samhälle.
Vi är stolta
Vi vet hur viktigt det är att alla medarbetare är med på vår gemensamma resa, känner sig inkluderade och förstår vart vi är på väg. Vi bryr oss och tar hand om varandra. Tillsammans skapar vi ett SJ för alla – och gläds över förmånen att arbeta på ett företag vi är stolta över.
Vi utvecklas tillsammans
På SJ är en arbetsdag sällan den andra lik. Som medarbetare möter du både utmaningar och möjligheter. Vi tror på samarbete och kontinuerligt lärande och strävar hela tiden efter att förbättra våra arbetsverktyg, vår produkt och fordonsflotta.
Några av våra förmåner inom SJ
Förväntningar på den vi söker
Du ser möjligheter snarare än problem, och anpassar dig till förändrade krav och nya förutsättningar. Du är kommunikativ, prestigelös, lösningsfokuserad, teknikintresserad och villig att lära nytt. Vi ger dig och teamet mandat att själva lösa sina utmaningar med hjälp av gruppens olika kompetenser.
• Du besitter goda kunskaper i TypeScript och JavaScript med tillhörande ramverk, primärt React.
• Du har flerårig erfarenhet av att jobba mot molnplattform såsom Azure, AWS eller GCP.
• Du trivs att arbeta i tvärfunktionella team där olika kompetenser och erfarenheter kompletterar varandra.
• Du tar ansvar för din kompetensutveckling i samråd med din chef.
• Du har intresse för eller erfarenhet av testautomation och anser att kvalité är hela teamets ansvar.
Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet av att nyttja komponentbibliotek och återanvändande av komponenter. Vidare är det fördelaktigt om du har erfarenhet av:
• Azure devops
• Material UI
• Playwright
• CI/CD
• Azure
• Jest och redux toolkit eller liknande.
Anställningen är på hundra procent och vårt kontor är beläget i Stockholm centrum på Vasagatan 10. Vi erbjuder en hybrid-modell där du som anställd förväntas närvara på kontoret två till tre dagar/vecka eller enligt överenskommelser utifrån dina och teamets egna preferenser. Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och som anställd blir du och din familj erbjuden rabatterade privata tågresor.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi kommer primärt göra vårt urval i början på augusti, och du kan förvänta dig återkoppling först då. I den här rekryteringen samarbetar SJ AB med Ants. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: elin.kothe@sj.se
SJ för människor närmare varandra, varje dag.
SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsadministrationen SJ
Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177