OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu ett antal säsongsanställda med genuint intresse av att ge service och möta Stena Lines gäster. Sommaren är vår absoluta högsäsong och hundratusentals gäster reser med oss från Göteborg till Frederikshavn och Kiel. Därför söker vi förstärkning till våra check-in avdelningar på Masthugget och Majnabbe i Göteborg på heltid med start omgående. Låter detta som något för dig, välkommen med din ansökan!
Vad kommer du arbeta med?
Vi söker sommarpersonal till följande check-inavdelningar i Göteborg; Frontline och Check-in.
I Frontline är du ansiktet utåt mot våra gäster som kommer till terminalen. Det är din uppgift att ge dem service i världsklass medan du hjälper dem med allt från bokning/försäljning av resor till incheckning och boarding vid avgång. Du hjälper våra gäster och ser till att de känner sig välkomna. I arbetet ingår också att besvara frågor från våra gäster både över disk och via mail.
Som Incheckare tar du hand om våra gäster som reser med fordon. Du checkar in, boardar och säljer biljetter till våra gäster. Du samarbetar nära med övriga operativa avdelningar så som kaj och fartyg för att få allt att flyta som det ska. Du svarar på frågor och ser till att skapa en positiv start på reseupplevelsen. Mellan avgångarna arbetar du med diverse administrativa arbetsuppgifter och förbereder nästa avgång.
Vad kan vi erbjuda dig?
På Stena Line har vi en vision om att allt hänger ihop. Genom att sammanföra människor och varor möjliggör vi tillväxt för både företag och samhället. Vi befinner oss just på nu en spännande resa som drivs av teknik och nya digitala vanor, vilket utvecklar vår verksamhet och skapar värde för våra kunder.
Vem är du?
Hos oss på Stena Line är din personlighet lika viktig som din kompetens. Du är grym på service, gillar utmaningar och att hitta de bästa lösningarna för våra gäster. Detta gör vi bäst när vi hjälper varandra, därför behöver du vara omtänksam, prestigelös och beredd på att hugga i där det behövs. Du brinner för kundkontakt och att få gästerna att känna sig välkomna. Som person har du lätt för att lära och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Kvalifikationer:
- Kan och vill arbeta flexibelt på skiftschema och med varierande arbetsuppgifter
- Tillgänglig hela perioden, mitten av juni tom minst mitten på augusti
- Minst gymnasiekompetens
- Goda kunskaper i svenska och engelska, fler språk så som tyska och danska är ett stort plus!
- Minst 18 år gammal
- B-körkort
Vi ser gärna att du för tillfället är student vid en högskoleutbildning eller liknande som är relevant för vår verksamhet. Det här är ett sommarjobb som erbjuder ett jobb i härlig miljö inom en rolig bransch där gott teamarbete är grunden.
Intresserad?
Tjänsterna är säsongsanställningar på heltid under perioden juni till augusti. Arbetet innebär skiftande arbetstider alla dagar i veckan. Då vi kommer att rekrytera löpande så är du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, men dock senast 2022-06-26. Har du några frågor angående tjänsterna eller rekryteringsprocessen får du gärna kontakta Hanna Gustavsson, Talent Acquisition Partner, hanna.gustavsson@stenaline.com.
Om Stena Line
Som ledaren inom hållbar sjöfart har Stena Line Europas största linjenätverk och fokuserar på transport av både passagerare och frakt. Vi är redan över 4300 medarbetare över hela Skandinavien, runt om i Storbritannien och Baltikum och det är tillsammans vi skapar vår framgång. Resan börjar med oss!
Att arbeta på Stena Line är synonymt med en säker arbetsplats och en bra balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att vi arbetar för att upprätthålla och utveckla en arbetsmiljö som är hållbar, fri från trakasserier och som ger lika möjligheter till alla. Vi tror på jämlikhet, mångfald och inkludering – och välkomnar alla sökande.
Kontaktpersoner på detta företaget
UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40