OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Resurs AB är ett av Sveriges ledande privatägda bemanningsföretag i IT-branschen.Vi arbetar med uthyrning av IT-konsulter, rekrytering av IT-personal, förmedling och ansvar för IT-specialister samt personalomställningsprojekt.Företaget omsätter ca 200 MSEK och har drygt 300 anställda medarbetare runt om i landet.IT-Resurs AB ingår i Resurs-gruppen, en av Sveriges snabbast växande bemanningskoncerner, tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB.Läs mer om oss på www.itresurs.se. Har du en datateknisk bakgrund och vill arbeta för ett globalt IT-företag?Vår kund är ett outsourcingbolag som driftar storföretags IT-miljöer.Vi söker en person som kan skall agera koordinator i en supportorganisation.Dina arbetsuppgifter kommer att innebära att hålla koll på flödet av serviceärenden, klassificera och prioritera dem, och sedan se till så att en kunnig tekniker får ansvar för att lösa problemet på plats.De ärenden som avses är datorrelaterade problem, det kan röra sig om både mjukvara, hårdvara och nätverkskomponenter.Detta ställer krav på breda kunskaper inom operativsystem, klienter och nätverk.Lämplig bakgrund kan vara datateknisk utbildning, exempelvis inom systemadministration eller nätverksteknik, samt minst ett års erfarenhet av arbete som exempelvis helpdesk- eller installationstekniker.Du kommer att få börja med en månads tjänstgöring i Södertälje, därefter kommer du att arbeta i Kista.Anställningen är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av IT-Resurs men arbeta ute hos vår kund.På sikt kommer du att få arbeta mot ett flertal av Sveriges största företag så den här tjänsten är perfekt för dig som vill bredda dina kunskaper inom användarsupport!I förlängningen kommer du också att få större ansvar för planeringen av verksamheten.Urvalet kommer att ske löpande varför vi ser fram emot din ansökan snarast möjligt!