Frontservice biljettkassa/reception till Göteborgs Stadsteater

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stadsteater arbetar för att ge publiken en varierad repertoar med allt från klassiker och populära komedier till smala, konstnärligt spetsiga och nyskrivna verk. Vårt teaterhus med fyra scener är det största i västra Sverige. Stora scenen och våra mindre, intimare scener ger oss möjlighet att arbeta med olika teaterformat och bidrar med en bred palett för vår repertoar. Göteborgs Stadsteater utgör, tillsammans med Backa Teater och Stora Teatern, Göteborgs Stadsteater AB som är ett av Göteborgs Stads helägda bolag. Tillsammans erbjuder vi invånarna i framför allt staden och regionen teater av hög konstnärlig kvalitet. Arbetet i våra teaterhus kännetecknas av ett nära samarbete över yrkesgränserna och med publiken i centrum.

ARBETSUPPGIFTER
I den här rollen blir du teaterns ansikte utåt för besökare och personal.
Göteborgs Stadsteater välkomnar runt 100 000 besökare per år. Nu söker vi en person som ska utgöra en del av organisationen kring biljettkassa och reception i teaterhuset på Götaplatsen.

I denna tjänst kommer din tid att fördelas mellan biljettkassan och receptionen, så du kommer att jobba både externt och internt i dina kontakter. God service i alla möten är A och O.
I biljettkassan spelar du en viktig roll för vår försäljning och du är den person som blir teaterns ansikte utåt för besökarna. Du är den som de kan vända sig till för att få information och svar på sina frågor per telefon, mejl och på plats. Utöver biljetter säljs bland annat teaterprogram och matpaket i våra restauranger.
I receptionen tar du emot teaterns personal och gäster. Du har hand om teaterns telefonväxel, svarar på mejl och hjälper besökare rätt.
Efterhand kan tjänsten också innebära ansvar för specifika utvecklingsområden kopplade till biljettkassa och/eller reception.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av arbete i kassa och reception
• Grundläggande datakunskap
• Erfarenhet av biljettförsäljning extra plus om du har erfarenhet av biljettsystemet Tix
• Kundfokus och erfarenhet av att bygga relationer

Det är också viktigt att du är:
• Van vid att samarbeta och arbeta i grupp
• Initiativtagande och självständig i hur du lägger upp ditt arbete
• Serviceinriktad, stresstålig och social
• Intresserad av kultur

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi vill välkomna dig till en engagerad arbetsplats med publiken i fokus. Tillsammans med teaterns övriga medarbetare blir du en del i ett arbete med målsättningen att skapa och förmedla högkvalitativ teater som roar och engagerar, skapar debatt och eftertanke.




ÖVRIGT
Göteborgs Stadsteater vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt mångfald tillför verksamheten.

Då vi inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Kundvärd till Alingsås

Kundvärd till Alingsås

16 december 2024

2 januari 2024

Servicepersonal

Servicepersonal

8 september 2023

Kassör

Kassör

7 november 2022