OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är 7000 medarbetare över hela Sverige som ger vård, omsorg och stöd och service till personer med funktionsnedsättning eller social problematik. Vi erbjuder också skola och äldreomsorg. Det gör oss till den ledande privata aktören i Sverige. Frösunda finns även i Norge. Vårt stöd är individuellt anpassat och präglas av lyhördhet för varje persons behov och önskemål. Genom en professionell företagskultur med starkt humanistiska värderingar attraherar vi de mest kompetenta och engagerade medarbetarna. Hela företaget är fokuserat på att ge varje kund högsta möjliga livskvalitet i form av trygghet, trivsel, personlig utveckling och självständighet under sin dag. Våra tjänster sorterar under Lagen om stöd och service (LSS), Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Frösunda Omsorg AB har funnits sedan 1994.
Vi vill vara en förebild för hur omsorg drivs ansvarsfullt och med hög kvalitet och behöver fler nyckelpersoner i vår organisation. Vi har alltid kunden i fokus i det vi gör. Det innebär att vi alltid tänker på hur våra beslut och handlingar påverkar kunden och där kommer du att kunna bidra till Frösundas utveckling och resultat. Vi behöver fler personer i vår organisation som har viljan och drivet att framgångsrikt fortsätta utveckla Frösunda och som vill påverka framtidens omsorg. Kan det finnas ett viktigare arbete?
Utvecklande specialistroll med stort kvalitet- och kundfokus
Som sakkunnig har du en viktig roll i Frösundas kvalitet- och förbättringsarbete då du fungerar både som stöd- och kontrollfunktion i förhållande till övriga enheter. Du har ansvar för att självständigt identifiera och driva olika kvalitet- och utvecklingsprojekt i nära samarbete med verksamheten. Vidare arbetar du med att ta fram rutiner och processer och du är en viktig länk i samband med dokumentationer och tillsyner. Genom kontinuerlig kunskapsöverföring skapar du förutsättningar för ständig utvecklingen av kvalitetsarbetet inom verksamheten och därmed säkerställer högsta möjliga livskvalitet för företagets kunder.
Din bakgrund
Vi söker dig som har ett lösningsfokuserat arbetssätt präglat av förtroende och ansvarstagande både i kravställande och i stöd. Du identifiera behov och åtgärder, tar ansvar för genomförandet och du strävar alltid efter högsta möjliga kvalitet och kundnöjdhet. Du trivs med många kontaktytor och din kommunikativa förmåga är mycket god. I botten har du en universitet-/högskoleutbildning med fördjupning inom förvaltningsrätt och/eller beteendevetenskap.
Som person är du målmedveten, strukturerad och självständig. Du har gedigen erfarenhet av att driva kvalitativt förändringsarbete. Du har arbetat i ledande befattningar inom vård och omsorg, gärna med inriktning mot assistans och du har erfarenhet av tillsynsverksamhet och myndighetsutövning. Det är viktigt att du delar företagets värderingar och agerar med respekt, engagemang och nyfikenhet. Är du rätt person kan vi erbjuda dig ett stimulerande och utmanande arbete i ett företag med fokus på omsorg och livskvalitet.
* Tjänsten innebär resor med övernattningar regelbundet och då du kommer att röra dig över ett geografiskt område så är b-körkort önskvärt.
* Provanställning 6 månader därefter tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag 2014-02-28 men urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart du kan. För mer information kontakta Christine Rosencrantz på tfn. 076 547 65 37
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jessika Creutz
010-2507682
Henrik Lindéh
010 – 2507711
Susanne Palmquist
0770-933 196
Annida Alouani
0102507709
Ulrika Wiklander
0770-933247
Anna Glenvik
010-2507619
Helena Andersson
0770-933218
Jannike Brandt
0770933208
Jennica Multén
jennica.multen@frosunda.se
Jenny Lundgren
010-2507652