OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Frösunda är ett av Sveriges fem största omsorgsföretag. Men vi skiljer oss från andra då vi är övertygade om att omsorgen behöver förbättras från grunden. Vår utgångspunkt är alltid kunden - i alla lägen, även när det blir obekvämt. Med 100 procent nöjda kunder i fokus ska vi bli det absolut bästa omsorgsföretaget i Sverige. Frösunda har 8 500 medarbetare och omsätter cirka 3 miljarder årligen. Vill du arbeta med kunden i fokus och så att samhällets resurser används effektivt och ansvarsfullt? Då är du sannolikt rätt person för oss.
Till Frösundas affärsområde Personlig assistans söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta inom rekrytering. Du kommer att bli en viktig komponent av ett team som består av verksamhetschefer, kundstödjare, kundinformatörer & regionschef som tillsammans arbetar för våra kunders och verksamhetens bästa.
Som rekryteringsspecialist kommer du på många sätt att vara ”spindeln i nätet” och koordinera och driva rekryteringen i hela Skåne för att säkerställa att vi anställer rätt medarbetare på rätt plats. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara att lösa rekryteringsuppdrag till våra kunders behov av personliga assistenter. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen som innebär kravmöte, annonsering, arbete med selektering, intervjuer, presentation av kandidater för kund & verksamhetschef, referenstagning samt samordning av olika strategiska rekryteringsprojekt i regionen. I din roll kommer du också att delta på mässor och aktivt marknadsföra Frösunda som en attraktiv arbetsgivare. Som rekryteringsspecialist hos Frösunda Omsorg kommer du få ett varierande och stimulerande arbete med mycket eget ansvar. Du kommer arbeta i det regionala teamet och rapportera till Regionchefen, med en ”streckad” linje in till Företagets HR funktion.
För att trivas i rollen bör du vara en driven person som aktivt och självständigt kan planera din tid. Du bör också vara en god organisatör som kan hålla många bollar i luften och som kan hantera snabba förändringar. Vi ser också att du är plikttrogen, har lätt för att ta in information och innehar en stor social kompetens som naturligt skapar goda relationer med alla sorters människor, personligheter och befattningar.
Vi söker dig som:
* Har relevant högskoleutbildning och/eller utbildning inom rekrytering
* Har erfarenhet av att jobba med rekrytering, gärna från bemanningsföretag och/eller inom Vård och Omsorg.
* Du har goda kunskaper i Officepaketet och van att jobba i olika rekryteringssystem.
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
* B körkort är ett krav då resor inom tjänsten förekommer
Vi erbjuder:
* Ett utmanande, roligt och stimulerande arbete med möjlighet till personlig utveckling, ledarskapsutbildning och erfarenhetsutbyte
* Möjligheter till karriärutveckling inom Frösunda
* Friskvårdsbidrag
* Kollektivavtal med individuell lönesättning. Heltid. 6 månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan som ska innehålla ett cv och personligt brev. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonens slutdatum.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jessika Creutz
010-2507682
Henrik Lindéh
010 – 2507711
Susanne Palmquist
0770-933 196
Annida Alouani
0102507709
Ulrika Wiklander
0770-933247
Anna Glenvik
010-2507619
Helena Andersson
0770-933218
Jannike Brandt
0770933208
Jennica Multén
jennica.multen@frosunda.se
Jenny Lundgren
010-2507652