OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Vi skapar gemenskaper där unga syns, hörs och räknas. På denna grund bedriver vi ett 60-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige. Vi är ca 600 anställda och arbetar inom områdena; skola, ungdomskultur, arbete & entreprenörskap samt föredöme & framtidstro. Fryshusets verksamheter sträcker sig från kultur och nöjen till projekt som direkt adresserar vår tids svåraste sociala problem. Vi tror att alla kan lyckas och är värda en chans till. Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende.
Om uppdraget
Vi erbjuder arbete i en organisation som arbetar i centrum för några av de mest aktuella frågorna i samhället. Vi gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen och därmed framtiden. Du får vara med och skapa förutsättningar för Fryshusets medarbetare att kunna växa, känna arbetsglädje och göra skillnad för unga. Vi tror på att lära av varandra genom att testa nya saker, utmana varandra och ha kul. Hälsa och välmående är viktigt, vi har målstyrd arbetstid och kollektivavtal.
Arbetsuppgifter
Du tillhör Ekonomiavdelningen, där vi inklusive denna tjänst är elva personer med följande funktioner: Ekonomichefen, sex controllers som ansvarar för varsitt verksamhetsområde, tre ekonomiassistenter samt en redovisningsansvarig.
I denna tjänst arbetar du främst med följande arbetsuppgifter:
• Registrering/kontering av leverantörsfakturor
• Utredning av leverantörsfakturor/följa upp och hantera avvikelser och lösa eventuella problem i fakturaflödet
• Utbetalningar
• Hantering av ekonomiavdelningens mejllåda och vidarebefordran av leverantörsfakturor till vår scanning partner
• Hantera påminnelser och inkassoärenden
• Bokslutsarbete i form av reserveringar, avstämningar mm
• Ansvara att leverantörsregistret innehåller korrekt information och är uppdaterat
• Löpande bokföring
• Kontinuerligt delta i och driva utvecklingen av effektiva flöden och förbättrade rutiner
• Service och stöd till övriga i ekonomiteamet
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du vara serviceminded, kommunikativ och lösningsorienterad som person. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen.
Kvalifikationer
• Du behärskar hela MS Officepaketet bra, särskilt Excel
• Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem, gärna xledger
• Du har minst 3 års erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning, där du arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra
• Erfarenhet från arbete med stora flöden av fakturor
• Du talar och skriver bra svenska
• Du har en gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
Sista ansökningsdag
2022-06-17
Tillträde
Enligt överenskommelse
Placering
Hammarby Sjöstad, Stockholm
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, omfattning 100%. Fryshuset tillämpar provanställning om sex månader. Tjänsten omfattas av kollektivavtal mellan Fremia och Unionen/Akademikerförbunden.
Fackliga kontaktpersoner
Anna Mc Allister, Lokalt ombud Unionen anna.mcallister@fryshuset.se
Pedram Afshari, Lokalt ombud Akademikerförbunden SSR pedram.afshari@fryshuset.se
Kontaktperson hos arbetsgivaren
Astrid Jansen, Ekonomichef Fryshuset astrid.jansen@fryshuset.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kringberg, HR-Generalist
Sofie Siegers Johansson, Samordnare
Annika Wennman, Rektor
Jonas Hjelm, Driftchef
Anja Frey, Platschef Stockholm
Malin Högberg, Projektledare
Jenni Nylander, Verksamhetsansvarig we_change
076-001 06 03
Andreas Bjurefors, Verksamhetsansvarig Maria ungdomsklubb
076-126 95 25
Sofie Siegers Johansson, Samordnare
073-950 22 60
Selina Juopperi, Verksamhetsansvarig |Elektra |United Sisters |Backa Systersk