OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
__________________________________________________ Fujitsu är ett av världens största IT-företag.Vi realiserar värdet av modern informationsteknik genom konsulttjänster, systemintegration samt support, drift och underhåll.Fujitsu servar kunder i både privat och offentlig sektor, bland annat detaljhandel, bank och finans, hälso- och sjukvård samt myndigheter.I Sverige expanderar vi snabbt och har närmare 1000 medarbetare och kontor i hela landet.Vi erbjuder infrastrukturtjänster, konsulttjänster samt produkter.Välkommen och läs mer på vår hemsida: www.fujitsu.se __________________________________________________ Är du en utåtriktad person som tycker om att ha kontakt med människor?Har du datorvana och kunskaper i Microsoft-plattformar med tillhörande applikationer?Är du stresstålig? Fujitsu söker Service Desk Tekniker till vår Service Desk på Lidingö.Arbetsuppgifterna består av att i första hand via telefon hantera frågor, felanmälningar och att ge teknisk support till användare hos våra kunder.Vårt mål är att lösa så många av kundens ärenden redan vid första kontakten och att samtidigt ha en hög servicenivå med nöjda kunder.Vi arbetar för att ständigt vidareutveckla vår höga kompetensnivå genom att dela med oss av kunskapen vi har internt, vi tar vårt jobb på allvar och vi trivs med att arbeta i team. Vi söker dig som har god datorvana och gärna tidigare erfarenhet inom teknisk support för Microsoft-plattformar med tillhörande applikationer.För att lyckas i tjänsten bör du vara mycket bra på att hantera kundrelationer per telefon och e-post.Du är en stresstålig, positiv och kommunikativ person som har djup servicekänsla och hög arbetsmoral. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då urvalet sker löpande.I denna rekrytering samarbetar Fujitsu med IT-Resurs.Ansök gärna genom att klicka på länken nedan och registrera dig på www.itresurs.se.