Funktionsansvarig stationsförvaltare

Arbetsbeskrivning

På uppdrag av kund söker vi nu en Funktionsansvarig stationsförvaltare Banverket har det övergripande ansvaret för järnvägen.Vi lägger grunden för säker, prisvärd och miljöanpassad järnvägstrafik och utvecklar järnvägen med fokus på säkerhet och konkurrenskraft.Vi är totalt 6300 medarbetare runt om i landet.Aldrig tidigare har så många människor åkt tåg och aldrig tidigare har så mycket gods transporterats på järnvägen.Och den positiva utvecklingen fortsätter.På Banverket väntar därför många nya och spännande utmaningar. Expert och utveckling står för spetskunskapen inom områden som juridik, teknik, mark och fastighet, forskning och utveckling samt HMSQ. Vi söker nu en funktionsansvarig stationsförvaltare med placering i Sundbyberg. Vill du ha nya spännande utmaningar och tillsammans med oss vara med och utveckla Banverkets stationer med resenärerna i fokus?Då kan du vara den vi söker! Arbetsuppgifter Med stationsförvaltning menas i detta sammanhang ansvar för plattformar och plattsformsförbindelser där det finns resandeutbyte med tåg. Arbetet innefattar bland annat: * Driva uppbyggnaden av en sammanhållen stationsförvaltning inom Banverket. * Ansvara för att riktlinjer, policys, avtalsmallar etc arbetas fram inom stationsförvaltningsområdet och i samråd med andra berörda Banverks enheter i syfte att likrikta och effektivisera stationsförvaltningen. * Utredningar och utvecklingsuppgifter i syfte att förbättra och effektivisera vår stationsförvaltningsverksamhet. * Vara sammanhållande för upphandlingar av drift- och underhållsentreprenader samt ramavtalsupphandlingar .Till din hjälp finns upphandlingsexpertis. * Fungera som stöd och sakkunnig till våra stationsförvaltare på de olika kontoren och leda regelbundna möten för erfarenhetsutbyte och för styrning mot enhetliga arbetssätt. * Operativ stationsförvaltning för ett fåtal stationer kan bli aktuellt. * Ha en sammanhållande roll för underhålls- och investeringsplanering gällande Banverkets stationer. * Ansvar för omvärldsbevakning inom området samt informationsspridning om nya lagar, regler eller annat som kräver förändring * Medverkan i budget-, verksamhetsplanering- och uppföljningsarbetet * Representera Banverket i relationen till andra aktörer på stationerna där nationell samordning krävs tex gentemot Jernhusen. * Fakturahantering avseende granskning av leverantörsfakturor i verksamheten och attestering. Tjänsten kan komma att kombineras med ett tidsbegränsat gruppchefsförordnande. Kvalifikationer Du har akademisk utbildning inom verksamhetsområdet, eller utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.Du har gedigen erfarenhet från stations- eller fastighetsförvaltning i privat eller offentlig verksamhet.Du har erfarenhet av att arbeta med AFF-regelverket, avtalsskrivning och har god förhandlingsvana.Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket.Du är naturligtvis van att använda IT-stöd . Det ställs stora krav på att du är kommunikativ, driven samt har förmåga att skapa närhet i en geografiskt spridd organisation.Du ska kunna arbeta med helhetssyn utifrån ett resenärsperspektiv.Att leva efter våra värderingar, affärsmässighet, ansvarstagande och aktiv

Kontaktpersoner på detta företaget

Sarah Stjernberg
08-58614724
HR-assistant Sarah Stjernberg
08-58614724
HR-assistant Sarah Stjernberg
08-58614724

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR NORTH SWEDEN AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 oktober 2009
  • Ansök senast: 23 oktober 2009

Besöksadress

STRANDBERGSGATAN 61
STOCKHOLM

Postadress

STRANDBERGSGATAN 61 4 TR
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


11 november 2024