OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Division informationsförsörjning söker Funktionschef till funktionen Registerkartan i Gävle Till Registerkartefunktionen söker vi nu en funktionschef som kan hjälpa till att utveckla informationen utifrån användarnas behov: Funktionen är för närvarande inne i en mycket dynamisk period. Vi: - inför ett gränssnitt för uppdatering av våra register från andra system, utanför Lantmäteriet, t ex från kommunerna. - bedriver också ett omfattande förändringsarbete för att modernisera vårt nuvarande IT-stöd. - arbetar med att förbättra kvaliten i den information vi har i registerkartan. - arbetar också för att förbättra stödet till dem som uppdaterar informationen i registerkartan. Som funktionschef har Du ansvar för att leda, utveckla och följa upp verksamheten och har personalansvar för funktionens medarbetare. Vi söker dig som . har ett intresse av att driva och utveckla verksamheten inom fastighetsinformationsområdet . tycker ledarskap är roligt och kan skapa en arbetsmiljö som stimulerar medarbetarnas förmåga att tänka nytt och våga bryta mönster . är en god kommunikatör med förmåga till överblick och att se till helheter . kan förmedla mål och visioner till medarbetarna . har en utvecklad självkänsla och kunskap om hur människor fungerar . kan företräda verksamheten i olika sammanhang Självklart måste du kunna etablera och vidmakthålla ett gott samarbete med övriga delar av organisationen och med de fackliga organisationerna. Vi tror att du har utbildning på högskolenivå eller motsvarande. Det är även en fördel om du har erfarenhet inom verksamhetsområdet.