OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.
ARBETSUPPGIFTER
Som vikarierande funktionschef på kundcenter, leder du det dagliga arbetet. Du arbetar operativt med ett kundnära ledarskap för 15-20 medarbetare.
Tillsammans med dina funktionschefskollegor samordnar du verksamheten och har kontakt med interna nyckelpersoner. Du deltar i projekt och utvecklingsinitiativ.
Du skapar förutsättningar genom dialog, för att medarbetarna ska kunna ta ansvar samt bidra till att förbättra och utveckla verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Som funktionschef har du verksamhetsansvar och leder utveckling av verksamheten genom att leda andra. Det kräver lyhördhet men också initiativförmåga och drivkraft. Vi söker en prestigelös och flexibel person med självinsikt och en god förståelse för andra samt förmåga att anpassa ledarskapet till den rådande situationen.
För tjänsten krävs att du har flera års erfarenhet från kundcenterverksamhet och erfarenhet från verksamhet med nära kundrelationer. Det krävs även erfarenhet från arbete i offentlig sektor.
Det är meriterande om du har förmåga att se hur nya tekniska lösningar kan utveckla kundservicen. Kunskaper om Lantmäteriets verksamhetsområde är meriterande.
Vi är i ett utvecklingsskede som innefattar nya digitala gränssnitt mot allmänheten. Intresse för ny teknik och digitala kontaktvägar är därför en förutsättning för att lyckas i rollen. Du ska kunna förhålla dig till restriktioner som informationsklassificering, GDPR, tillgänglighetsdirektiv liksom det ansvar som följer med myndighetsutövning innebär och samtidigt vara drivande i att utveckla Lantmäteriets kundservice.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är trygg i att motivera och förse medarbetare med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du ser nya angreppssätt och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter, har god kommunikativ förmåga, är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du har också förmåga att skapa och bevara goda relationer såväl internt som externt. I ditt bemötande är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående samt har mycket god samarbetsförmåga och vilja och förmåga att söka lösningar tillsammans med dina kollegor. Du har ett gott omdöme, personlig mognad och ett coachande förhållningssätt.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33