OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter en utmaning som kräver ett förtroendeingivande ledarskap i kombination med mycket ansvar? Vi söker nu en Funktionschef till SJ Trafikledning där du har personalansvar såväl som operativt ansvar. Du erbjuds en dynamisk roll med högt tempo där du verkligen får möjlighet att utvecklas som ledare. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Som Funktionschef har du ansvar för en eller flera funktioner på trafikledningen. I denna roll kommer du att vara personalansvarig för ett team på ca 20–25 medarbetare med bred kompetens. Du samordnar funktionernas arbete på ett kvalitativt och effektivt sätt. Utöver personal- och funktionsansvar kommer du medverka i olika projekt som innefattar utveckling av processer, metoder, verktyg och rutiner.
Den gemensamma Trafikledningen för SJ AB och SJ Götalandståg AB ansvarar för trafikens genomförande i enlighet med våra kundlöften. Verksamheten bedrivs dygnet runt och vi trafikleder såväl fordon som personal för att våra resenärer tryggt ska komma fram till sin slutdestination.
SJ Götalandståg AB är ett helägt dotterbolag till SJ AB och är operatör åt Västtrafik och ditt ansvar innefattar att skapa och bibehålla en god relation med den trafikens beställare såväl som internt inom SJ. Tjänsten kan även komma att innefatta beredskap som operativ chef vilket innebär att träda in som operativt ansvarig vid stora störningar. Som funktionschef rapporterar du till Chef SJ Trafikledning Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Som funktionschef kommer du att ha 3 olika ansvarsområden, dessa innefattar:
* Ha personalansvar och bemöta personalfrågor för ditt team
* Ha funktionsansvar och hålla i möten för din funktion inom trafikledningen
* Arbeta med förbättringsprojekt och utveckla processer, metoder, verktyg och rutiner
VI SÖKER DIG SOM
- Har examen från högskola/universitet eller motsvarande erfarenhet
- Har minst 3–5 års arbetslivserfarenhet med erfarenhet som ledare inom operativt ledningsarbete/projektarbete
- Har en god systemvana
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet inom verksamhetsutveckling
* Har erfarenhet av att hantera kollektivavtal- och arbetsrättsliga frågor
Personliga egenskaper:
#
För att lyckas i rollen ser vi att du är lyhörd, beslutsbenägen och förtroendegivande. Du kan sätta gränser och prioritera bland arbetsuppgifter. För att kunna leda ditt team krävs en god kommunikativ förmåga och att du trivs med att motivera, coacha och utveckla andra. Du trivs i en omväxlande miljö och kan vara flexibel och anpassningsbar när så behövs. Att samarbeta med andra är något som du drivs av då du kommer skapa, utveckla och bibehålla relationer, såväl internt som externt.
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månades provanställning
* Placering: Burggrevegatan 4, 411 03, Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om SJ AB och SJ Götalandtåg på deras hemsidor!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231