Funktionshinderomsorgen söker ny medarbetare för vikariat

Funktionshinderomsorgen söker ny medarbetare för vikariat

Arbetsbeskrivning

I Aneby kommun tar vi avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant.

Välkommen till funktionshinderomsorgen i Aneby kommun! Inom funktionshinderomsorgen arbetar vi med att ge stöd och service till individer som av olika anledningar behöver hjälp, med individanpassade insatser för att klara sitt liv och vardag. Vi arbetar hela tiden med utveckling och att göra saker ännu bättre. Inom digital teknik satsar vi till exempel på planering i mobiltelefon och digital signering.

Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/sidor/kommun-och-politik/jobba-hos-oss.html

ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta inom funktionshinderomsorgen i Aneby kommun innebär att dagligen underlätta i vardagen för våra brukare med funktionsvariationer. Arbetsuppgifterna som du utför kan bestå av olika praktiska sysslor så som hjälpa till med tvätt, städ, matlagning, personlig hygien, inköp, läkarbesök samt sociala aktiviteter med mera. Vissa medicinska uppgifter förekommer efter delegering från sjuksköterska. Då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig så söker vi nu en glad och flexibel person för ett års vikariat.

Att arbeta inom funktionshinderomsorgen är ett omväxlande och stimulerande arbete som både kan innebära att jobba i team och ensamarbete. Du som personal behöver vara flexibel, lyhörd och ha ett gott bemötande, det är viktigt att kunna arbeta över gränserna och hjälpa andra verksamheter vid behov. Vi arbetar utifrån ett strukturschema, men då verksamheten är föränderlig så behöver du ha förmågan att kunna ställa om snabbt. Arbetstiderna inkluderar dag, kväll, natt och helger på ett fast schema. Vi har sovande jour, och då arbetar du ensam i verksamheten. Du som anställd dokumenterar i vårt verksamhetssystem Combine. Då flera verksamheter inom funktionshinderomsorgen har samma enhetschef, så samarbetar dessa arbetsplatser kring personal.

KVALIFIKATIONER
Vi söker sig som:
- vill arbeta med att göra skillnad för våra brukare i deras vardag
- är trygg i det svenska språket, i både tal och i skrift, då all kommunikation och dokumentation sker på svenska
-är ansvarsfull, vågar be om hjälp och har en hög servicekänsla, du tycker om att hjälpa andra
-är handlingskraftig och kommer gärna med egna idéer och du har lätt för att ta egna initiativ
-kan samarbeta, är lyhörd och jobbar gärna tillsammans med andra

Tidigare erfarenhet av att arbeta inom LSS-bostad, och/eller utbildning till undersköterska, är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Martinson (Enhetschef)
0380 - 46101
Kerstin Carlsson (MAS)
0380 - 46104
Maria Lundblom-Bäckström (Facklig)
0380 - 46100
Per Hansson
0380-46 271
Emma Johansson
0380-46196
Annie Stenstrand
0380-46243
Gunnel Bergander (Vision)
0380-46219
Enhetschef Funktionsomsorg Carola Albertsson
0380-46142
Enhetschef HSL Mikael Löfgren
0380-46101
Arbetsterapeut Pernilla Sjöö
0380-46534

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aneby kommun, Sociala avdelningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2022
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Besöksadress

Storgatan 48 Aneby
None

Postadress

None
Aneby, 57822

Liknande jobb


Stödassistent till korttidsvistelse och tillsyn LSS, Kävlinge kommun

24 november 2024

22 november 2024

Värmdö daglig verksamhet söker stödassistent för vikariat

Värmdö daglig verksamhet söker stödassistent för vikariat

22 november 2024

22 november 2024