Funktionskoordinator, IT-stöd för beställning av hjälpmedel

Arbetsbeskrivning

Västra Götalandsregionen

Du kommer arbeta i den nyetablerade Gemensamma IT samordningsfunktionen(GITS) mellan de 49 kommunerna i Västra Götaland och Västra Götalandsregionen. Uppgiften som funktionskoordinator innebär att vara ett stöd för samtliga användare av den gemensamma IT-tjänsten genom att agera som en ”brygga mellan verksamhet och IT”.

I Västra Götaland är en gemensam hjälpmedelsförsörjning en förutsättning för att hjälpmedelsansvaret ska kunna följa hälso- och sjukvårdsansvaret och att hjälpmedlet ska kunna följa patienten/brukaren i vårdkedjan. WebSESAM är ett IT-stöd för beställning av hjälpmedel som stöder senaste hjälpmedelsavtalet från 2010. Omfattningen är ca. 200 000 orders per år.

Arbetsuppgifterna innebär bl.a. att:

- leda den partsammansatta beredningsgruppen där beslut om uppgraderingar tas
- sammanhålla och hanterar behov av funktionalitetsförändringar i IT tjänsten
- testa nya realeser
- hålla avstämningsmöten om funktionalitet med leverantören av IT tjänsten
- vid behov vara sammankallande och leda prioriteringsgruppen, en arbetsgrupp för framtagande av större uppgraderingar i systemet
- ha kontinuerlig kontakt med systemägaren
- vara drivande i de samverkansfrågor som finns och uppkommer inom ramen för IT-tjänsten
- fungera som applikationssupport
- ansvara för att aktuellt regionalt utbildningsmaterial finns tillgängligt för användarna
- hantera budget och förvaltningsplan för IT tjänsten
- ta fram och redovisa olika typer av statistik gällande webSESAM
- delta som en av VGs representanter i SESAMs nationella användarförening 

Den gemensamma IT samordningsfunktionen är under uppbyggnad. En av utmaningarna som funktionskoordinator blir att, i samverkan med övriga medarbetare, vara delaktig i att ta fram strukturer för funktionen. Du kommer ha din anställning inom Västra Götalandsregionen. 

Personlig profil:

Du har ett strukturerat arbetssätt, har förmåga leda utveckling självständigt och samtidigt vara en bra lagspelare. Du tar egna initiativ och är drivande i att lösa uppgifter, har lätt att få kontakt, samt arbetar bra tillsammans med både användare och uppdragsgivare. 

Erfarenheter/kvalifikationer:

Du ska ha:
- god kunskap om hur länets kommuner och VGR arbetar tillsammans med hjälpmedelsbeställningar
- erfarenhet av att leda förvaltnings- och/eller projektgrupp
- god kunskap om IT inom både teknik- och förvaltningsområdet
- vana av förhandlingar med leverantörer är meriterande
- vana av att kunna presentera komplex information på ett begripligt sätt för olika målgrupper
- vana vid att självständigt hantera supportfrågor och systemadministration av webSESAM

Kontaktpersoner på detta företaget

SIMS Executive Search, Fredrik Hiller
mail: fredrik.hiller@sims.se
JUSEK, Carin Klemetz
tfn: 031-818309
Katarina Amundsson, Funktionsledare
070-270 91 47
Tf Vårdenhetschef Carina Meyer
031-343 54 78
Klinikchef Carl Pihl
010-441 74 16
Klinikkoordinator Wanda Kaspersson
010 441 84 40
Klinikchef Jaana Sandroos
070-082 29 87
Vårdcentralschef, Spiros Lappas
0700-816992
Vårdenhetschef, Jill Bjurgren
031-342 70 14
Sektionsledare, Peter Almqvist
031-342 70 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västra Götalandsregionen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • 100%. Tillträde: 2014-01-01, el enl överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 september 2013

Besöksadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
None

Postadress

----
----, 0

Liknande jobb


IT-samordnare

25 november 2024

Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024