OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för system, utveckling och tycker om att vara ett stöd till verksamheten? Då är detta ett jobb för dig!
Föräldravikariat 2019-04-01 – 2020-09-30 eller som längst tom ordinarie befattningshavares återgång i tjänst.
Tjänsten är placerad på Apoteket AB huvudkontor i Arenastaden, Solna.
Din roll
Som funktionsspecialist för schema- och bemanning hos oss är ditt uppdrag i huvudsak uppdelat på tre områden:
1) Systemförvaltning: Du kommer att vara systemförvaltare/systemansvarig med övergripande ansvar för systemet Medvind. Du kommer därmed att ansvara för och jobba med att användandet av schema- och bemanningsplaneringssystemet utvecklas, till exempel ansvara för versionsuppgraderingar och införande av ny funktionalitet såväl som utveckla användandet av befintlig funktionalitet, och dokumentation kring detta så att vi använder systemet på bästa sätt. Det innebär bland annat kontakt med systemleverantör, vår egna interna IT samt driftsleverantör.
2) Support: Löpande support till användare av systemet Medvind avseende till exempel användarfrågor och andra bemanningsrelaterade frågor, inklusive avtalsfrågor inom olika affärsområden. Som funktionsspecialist stöttar och kompetensutvecklar du även ett team av sex bemanningscontrollers i verksamhetens affärsområde Försäljning och Drift vars uppgift är att i sin tur också stötta chefer (inom sitt affärsområde) i bemannings- och schemaplanering men som även genom verksamhets- och databaserade analyser uppmuntrar och utmanar till ständiga förbättringar för att få en effektiv bemanning.
3) Utbildning: Ansvara för utbildning i Medvind genom att planera in utbildningstillfällen, utbilda användare av systemet (till exempel apotekschefer) och uppdatera utbildningsmaterial.
Som funktionsspecialist arbetar du nära ett team av sex bemanningscontrollers i verksamheten. Du rapporterar till vår lönechef Helen Lindquist.
Din profil
Du har minst en gymnasial utbildning. Du har goda kunskaper i Officepaketet då det i befattningen bland annat ingår dokumentation både av utveckling, informations- och utbildningsmaterial. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav då kommunikationen med IT driftleverantören sker på engelska. Du har erfarenhet av schemaläggnings- och personalplaneringsystemet Medvind, antingen som chef eller på liknande befattning i annan verksamhet. Meriterande är erfarenhet av systemförvaltning.
Som person är du strukturerad med driv mot förbättringar. För att trivas i rollen tror vi att du gillar detaljer men ändå kan se helheten, att du har systemtänk och ser konsekvenser, att du har ett driv mot utveckling som förenklar för användare. Eftersom det i ditt uppdrag, förutom support till användare även ingår ansvar för både utbildning och utveckling av användandet av systemets funktioner ser vi att du har ledarförmåga, god samarbetsförmåga och ett pedagogiskt förhållningssätt.
Ansökan
Intresserad av tjänsten? Skicka in ditt CV och ett personligt brev.
Välkommen med din ansökan. Vi intervjuar efter hand så vänta inte med din ansökan. Ansökningstiden går ut 2019-01-20.
Har du frågor om tjänsten kontakta Helen Lindquist på telefon 076-8100118.
Anställningsförmåner
Som medarbetare i Apoteket har du möjlighet till ett mycket förmånligt årligt friskvårdsbidrag och personalrabatter på Apotekets egenvårdsortiment. Du har också tillgång till hundratals rabatter på resor, tjänster och produkter via företagets förmånsportal. Vidare har du möjlighet att söka stipendier för personlig utveckling till Apotekets personalstiftelse. Är du konstintresserad kan du köpa andelar i Apotekets konstförening och delta i de årliga utlottningarna av konst. Apoteket erbjuder våra medarbetare kontinuerlig och omfattande kompetensutveckling via vår egen utbildningsenhet som erbjuder ett hundratal e-utbildningar samt olika nätverksträffar. Självklart har du även både tjänstepension, sjukförsäkring samt föräldralön utöver den från Försäkringskassan.
Om Apoteket AB
Vi gör det enklare att må bra!
Apoteket är Sveriges ledande apotekskedja med 393 apotek och 3200 anställda. Vi erbjuder ett brett sortiment av varor och tjänster inom läkemedel och hälsa till privatpersoner, företag och producenter inom vård och hälsa. Ett liv i hälsa är en vision som leder oss att skapa värde för kunder, medarbetare och för samhället i stort. De produkter och tjänster som vi erbjuder bidrar till ett hållbart samhälle genom att visa omtanke för människan och miljön.
Kontaktpersoner på detta företaget
Catharina Trossvik
010-447 67 82, 072-244 42 97
Helena Gille
010-4475113
Louise Sköld
010-4476211
Edit Szerzö
+46 010-4477485, +46 070-2096946
Mats Juväng
0702977984
Desiré Stenvall
+46 010-4478266, +46 070-301 21 85
Martin Peetz
010-4475920
Helena Ekstedt
010-4477276, 072 515 1620
Anna-Karina Söderberg
010-447 71 63
Helena Olsson
010-4476928, 070-3002944