OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Volvo Cars etablerar sin egen, helägda återförsäljarverksamhet med ett flertal anläggningar i tre regioner. Våra kunder är alltid på väg. Dygnet runt, året runt ser vi till att deras vardag fungerar. Vi erbjuder verkstadstjänster samt nya och begagnade bilar från Volvo. Vi är 700 medarbetare på 11 anläggningar i Stockholm, Göteborg och Enköping. Läs mer på volvocars.se/retail
Volvo Cars tydliga ambition med att driva en helägd återförsäljare i Sverige, är att ligga i absolut framkant och skapa en kundupplevelse utöver det vanliga. Det innebär att vara först ut till kunderna med nya affärsmodeller för framtidens lösningar för alla tjänster kring köp, leasing, prenumeration och service av bilar. Volvo Cars strävan är att ge frihetskänsla på ett personligt, hållbart och säkert sätt. Detta avspeglas tydligt i ett antal mål för verksamheten: elbilar ska stå för hälften av den globala försäljningen, hälften av all försäljning ska ske online och till 2025 etableras fem miljoner direkta konsumentrelationer. Volvo Cars skall också kontinuerligt minska sitt koldioxidavtryck, med målsättningen att vara ett klimatneutralt företag senast 2040.
Det här är en ny och självständig roll som utgår från Stockholm men rapporterar till de två Regioncheferna för Volvo Car Retail. Beroende på din bakgrund kan jobbet utformas för att uppnå bästa effekt. I nära samarbete med kollegor som är ansvariga för innovation inom Fleet, Konsument, Begagnat och Servicemarknad arbetar du för att kontinuerligt utveckla affären till ett innovativt föredöme som låter tala om sig.
Det ställer höga krav på en kundresa som hänger ihop både online och genom fysiska möten. En sömlös upplevelse måste vara enkel, tydlig och bekymmersfri. Nya digitala förutsättningar ökar både möjligheter och krav för att möta förväntan om framtidens hållbara mobilitetslösningar som gör vardagen enklare för människor. Affärsmodellerna behöver förändras i takt med de förändrade behoven och beteendemönstren.
Vi söker dig som kan och vill vara med och driva förändring med försäljning och kundupplevelse i fokus. Din bakgrund kan vara från olika branscher och verksamheter men vi vill veta mer om hur du har medverkat till förflyttning av erbjudande och affärsmodeller, helst både B2B och B2C.
Som person har du förmågan att entusiasmera, påverka och konkretisera visioner och idéer till genomförbara arbetssätt. Ditt intresse för innovation, digitalisering och hög servicenivå är självklart en förutsättning för att lyckas och trivas. Är du dessutom kvinna är det extra värdefullt i en fortfarande manlig bransch.
Välkommen med din ansökan med CV och gärna ett personligt brev där du ger din bild av vad du skulle vilja bidra med, via maquire.se senast den 16 januari. Vid frågor kontakta Anna Åkesson, 0763-38 87 96 eller anna.akesson@maquire.se