OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Följ med på vår förändringsresa! Till vår support inom affärsområde Liv söker vi nu fyra nya medarbetare. Intresserad? Då vill vi prata med dig! Ansök redan idag!
Som supportmedarbetare besvarar du inkommande frågor främst ifrån våra förmedlare och administratörer. Frågorna är kopplade till våra produkter, system och verktyg. Hos oss på Söderberg & Partners är dörren till personlig utveckling alltid öppen. Vi ser gärna att du på sikt blir specialiserad inom något av våra supportområden, det är enbart du som sätter gränserna för vad du vill lära dig!
Emma, som kommer bli din närmsta chef, berättar om sitt ledarskap så här; För mig är det viktigt att stötta mina medarbetare med kunskap och kompetens. Därför ser jag alltid till att både jag och mina kollegor håller oss uppdaterade och läser på för att kunna sprida informationen vidare inom organisationen. Mina kollegor beskriver mig som en social och enkel glädjespridare, det är något jag alltid strävar efter.
Arbetsområdet och frågorna är breda, därför kommer du få en gedigen introduktion där du genomför e-learning aktiviteter varvat med praktiska uppgifter och medlyssning. I teamet arbetar idag 7 erfarna supportmedarbetare som är ivriga på att dela med sig av sin kunskap. För att sedan ge dig en helhetsbild av flödet kommer du dessutom att skugga andra team som sitter på samma kontor.
Arbetsuppgifter:
- Besvara inkommande ärenden via mejl och telefon
- Utreda, planera och följa upp ärenden
- Arbeta proaktivt för att utveckla och förenkla vardagen för våra förmedlare och administratörer
- Erfarenhet av supportarbete via telefon och mejl
- Datorvana och kan med lätthet använda nya system. Vi använder FreshDesk
för ärendehantering men arbetar mycket i egenutvecklade system.
Det är en fördel om du har:
- Erfarenhet av försäkringsbranschen, inom pension
- Erfarenhet av supportarbete inom försäkringsbranschen
- Utbildning inom relevant område ifrån universitet eller yrkeshögskola, exempelvis med inriktning försäkring
Vi söker dig som har lätt för att se lösningar där andra ser utmaningar, värdesätter goda relationer och förstår vikten av god kommunikation. I nio år har vi haft branschens nöjdaste kunder och detta är någonting som vi alltid strävar efter. Vid såväl intern som extern kommunikation så lägger vi en stor vikt vid att skapa tydliga mervärden och förstå våra kunders unika behov. Som supportmedarbetare är känslan för service avgörande då vårt mål är att behålla den utmärkelsen.
Kontoret på Kyrkogatan 22 i Sundsvall är specialiserat på administration och support och bistår Söderberg & Partners kontor runt om i landet med olika tjänster. För närvarande arbetar här ca 140 medarbetare.
Vi använder oss av ett löpande urval så registrera din ansökan så snart som möjligt. Denna annons innehåller fyra olika tjänster där vi erbjuder både vikariat på ett år vardera och fast anställning. Ansökningstiden kommer att vara öppen under sommaren och vi ser framemot att välkomna våra nya medarbetare till hösten.
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträdesdatum: September/Oktober, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2021-08-31
Kontaktperson: Matilda Andersson, Rekryteringsansvarig, 072-8555456
Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.
Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.
Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.
Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.
Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.
Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?