Fyra telefonister till kontaktcenter i Strömsund, Svenstavik, Järpen, Hamma

Fyra telefonister till kontaktcenter i Strömsund, Svenstavik, Järpen, Hamma

Arbetsbeskrivning

I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära.
Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara
en organisation som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken,
med både bredd och spets i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder
en mängd olika och roliga aktiviteter.
Vi söker nu fyra (4) medarbetare till Regionens Växel och framtida Kontaktcenter, en nyetablerad funktion inom Serviceenheten där vi främst arbetar med service för medborgare och Regionens medarbetare.
Rekryteringen avser 3 telefonist/informatörstjänster samt 1 samordnartjänst som arbetar 75% inom telefoni/information produktion och 25% med att schemalägga, resursplanera och samordna hela funktionen på totalt 8 medarbetare.
Följande tjänster skall tillsättas:
• 1st Telefonist, växelmedarbetare och informatör 100%
• 1st Telefonist, växelmedarbetare och informatör 100%
• 1st Telefonist, växelmedarbetare och informatör 100%
• 1st Samordnare 25% Telefonist, växelmedarbetare och informatör 75%
Den nya verksamheten kommer etableras i någon av följande orter: Strömsund, Svenstavik, Järpen, Hammarstrand eller Sveg.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice och vana att arbeta med telefon som främsta verktyg. Regionens Växel etableras nu som en ny funktion inom Serviceenheten, vilket innebär att du kommer att vara med och utveckla arbetssätt inom funktionen för befintliga såväl som framtida arbetsuppgifter. Du ansvarar för att besvara kundernas ärenden med högsta kvalitet och servicenivå via olika kontaktvägar så som telefon, e-post och direkt över disk. Regionens Växel hanterar även ett antal administrativa tjänster. Arbetet är varierande där förstklassig service är A och O. Exempel på arbetsuppgifter:
• Besvara inkommande samtal
• Koppla samtal
• Informationssökning internt och externt
• Genomföra sökningar av jourpersonal
• Förmedla eller lösa uppgifter och service till medarbetare och medborgare
I takt med att verksamheten utvecklas kommer även uppdrag och arbetsuppgifter anpassas efter behov och efterfrågan.



KVALIFIKATIONER
Vi söker någon med god erfarenhet av service med bakgrund i callcenter, kundtjänst eller liknande verksamhet och med dokumenterad erfarenhet av informatörs- och servicearbete via telefon och digitala verktyg.
Du är van att söka information i externa och interna system samt via internet. Att lösa problem eller hitta information via för dig nya system, är en utmaning som du gärna tar till dig.
Att vara stresstålig och lösningsinriktad är en förutsättning då arbetet periodvis håller högt tempo. Arbetet förutsätter att man har en förmåga att tempoväxla samt skifta mellan snabb service, informationssökning och problemlösning beroende på inflöde. Du skall även vara bekväm i att ge support och guida andra i olika digitala miljöer.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska samt god förmåga att hantera dessa språk i tal och skrift
För att trivas med arbetsuppgifterna behövs ett uppmärksamt och tillmötesgående förhållningssätt. Det behövs ett genuint intresse och en vilja att hjälpa och vägleda människor. Att ge service och att alltid sätta kunden i centrum ska vara naturligt.
I tjänsten kommer du känna till och följa gällande lagar, riktlinjer och rutiner samt ha förståelse för offentlighets- och sekretessregler. Man behöver kunna trivas i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen. Din framtoning är positiv och tydligt kombinerad med problemlösande förmåga. Vi söker någon som är flexibel, har tålamod och visar förståelse för varje unik kundsituation.
Vi arbetar i team och ser det som viktigt med bra samarbetsförmåga, stort ansvarstagande och punktlighet. Vi arbetar med många olika typer av uppdrag i kombination av kundservice och administrativa uppgifter. För effektivitet krävs god förståelse om Region Jämtland Härjedalens organisation i stort och känsla för prioritering. Medarbetare inom Regionens Växel/kontaktcenter förväntas att aktivt delta och driva utveckling av verksamheten samt granska processer och flöden med kritiska ögon. Vid behov täcker vi upp för varandra och arbetar över gränserna inom Serviceenheten.
Gymnasiekompetens med administrativ inriktning är meriterande. Erfarenhet av likvärdigt arbete krävs. För samordnartjänsten krävs utöver ovan, dokumenterad erfarenhet av ledande roll. Urval sker löpande och utifrån personliga egenskaper i kombination med meriter.


ÖVRIGT
Vi har gjort val av rekryteringstjänster så vi avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

Liknande jobb


13 november 2024

11 november 2024

11 november 2024