OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vikariera som projektekonom hos oss?
Fyrbodals kommunalförbund – 14 kommuner samarbetar för hållbar utveckling
Fyrbodals kommunalförbund är ett av fyra regionala kommunalförbund i Västra Götaland. Vi är en samarbetsorganisation för 14 kommuner med sammanlagt 270 000 invånare. Tillsammans blir vi starkare och kan möta framtiden på ett bättre sätt. Vi arbetar för ett hållbart samhälle med fokus på tillväxt- och utvecklingsfrågor inom områden som infrastruktur & kollektivtrafik, näringsliv, klimat & miljö, kultur, kompetensförsörjning, utbildning och hälso- och sjukvård.
Vi som jobbar här
Om du väljer Fyrbodals kommunalförbund kommer du till en trevlig och dynamisk arbetsplats. Arbetsgruppen består av cirka 50 välkomnande kollegor med många olika professioner och uppdrag.
Dina kollegor tycker att samarbete och teamkänsla är viktigt och deras ledord är framåt, forum, flerstämmigt och förtroende.
Jobbet som projektekonom
Vi kommer att under ett år förstärka vårt team av projektekonomer. Som projektekonom hos oss tillhör du enheten verksamhetsstöd och arbetar nära chefen för verksamhetsstöd.
Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att följa upp och rapportera förbundets projekt och verksamheter till externa finansiärer. Du kommer att utgöra ett stöd till projektledning angående riktlinjer och regelverk som finns uppsatta för till exempel EU-projekt och delregionala utvecklingsmedel. Arbetsuppgifterna kan dock variera över tid.
Du kommer att arbeta med
Budgetarbete och avstämningar
Vägledning och stöttning av projektledning gällande ekonomi, budget och regelverk
Medverkan vid utveckling av ekonomiska rutiner och projekthantering
Medverkan vid framtagande av projektansökningar
Rapportering och redovisning till externa finansiärer och projektpartners
Granskning, uppföljning och avrapportering av projekt som förbundet medfinansierar via delregionala utvecklingsmedel
Löpande bokföring
Leverantörsreskontra
Löpande stöd till administrativ chef (chef för verksamhetsstöd kanske?
Medverkan vid delårs- och helårsbokslut
Kvalifikationer
Högskoleutbildning med inriktning redovisning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Gärna flera års erfarenhet av ekonomiarbete
God datorvana med mycket goda kunskaper i Excel och i övriga Office 365
Meriterande
Kunskap i Visma Administration 2000
Erfarenhet inom kommunal verksamhet
Erfarenhet av EU-projekt
Personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten
Noggrann, strukturerad och lösningsfokuserad
Ansvarstagande
God samarbetsförmåga och självgående arbetssätt
Anställningsform
Visstid, 12 månader eller längre. Start enligt överenskommelse/omgående och under förutsättning av erforderliga beslut.
Tillträde
Snarast. Intervjuer kommer att ske löpande.
Övrigt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.