OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.
Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver 30 vårdcentraler med mödra- och barnhälsovård och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.
Om verksamheten
Primärvårdsrehabiliteringen i Säffle omfattar fysioterapeuter, arbetsterapeuter och vårdadministratör, totalt 10 personer som arbetar tillsammans.
I fysioterapimottagningens stora lokaler har varje fysioterapeut sitt individuella behandlingsrum samt tillgång till träningslokaler för olika typer av träning med patient. Mottagningen ligger i nära anslutning till två vårdcentraler och flertalet andra mottagningar inom Region Värmland. Fysioterapimottagningen löser uppgifter på närvårdsavdelningen i Säffle och bemannar led-och muskelmottagning på Regionens vårdcentral.
Arbetsplatsen har goda förutsättningar för pendling till bland annat Åmål och Karlstad.
Alla nyanställda får en mentor vilket ger goda förutsättningar att komma in i jobbet genom regelbundna avstämningar för uppföljning och utbyte av erfarenheter. Region Värmland inför karriärutvecklingsmodell för fysioterapeuter vilket innebär en satsning på kompetensutveckling. Inom regionen finns goda möjligheter till ämnesspecifikt utbyte.
Vi är en hälsofrämjande arbetsplats vilket bland annat märks genom att vi schemalägger tid för egen fysisk träning.
Ledarskapet bygger på utvecklande ledarskap och tillitsbaserat ledarskap för att både individen och organisationen ska utvecklas på bästa sätt. Som medarbetare ger det dig större möjlighet till inflytande och mer frihet och ansvar i ditt arbete.
Arbetsbeskrivning
Du arbetar självständigt och tillsammans med andra för att patienterna ska uppnå eller bibehålla högsta möjliga funktionsförmåga. I arbetet ingår bland annat undersökning, råd, behandling, patientutbildning samt handledning av träning i träningslokal, både individuellt och i grupp. Hos oss är det viktigt med hög tillgänglighet, god kvalitet och ett gott bemötande. Arbete på närvårdsavdelning kan förekomma.
Kvalifikationer
Legitimerad fysioterapeut. B-körkort är ett krav då resor kan förekomma i tjänsten. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra synsätt och förhållningssätt och du ser möjligheterna i förändringar. Du arbetar bra med andra människor, relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Vi vill att du tycker om att arbeta med utvecklings- och förbättringsarbete. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom primärvård anses det meriterande.
https://www.regionvarmland.se/berattelser
Övrigt
I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.