OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Concordia Bus Fleet är Concordia Bus koncernens fleet bolag.Vi har ansvaret för ca 3 500 bussar fördelat på 5 bolag och 4 länder.Vårt ansvar är att anskaffa och finansiera alla koncernens bussar samt hantering av bussflottan vilket bland annat innebär inköp, försäljning och ombyggnation.Dessutom är vi ansvariga för att förse koncernens bolag med konkurrenskraftiga busslösningar i samband med anbud för nya trafikkontrakt.Sedan vår start 2006 har vi anskaffat bussar för ca 1.7 mdr SEK och sålt ca 500 bussar.Vi är en av Europas största bussägare och i takt med Concordia Bus koncernens expansion kommer vi att fortsätta växa. Concordia Bus Fleet söker nu en Garanti- och reklamationsansvarig till vårt huvudkontor i Solna. Arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för garanti- och reklamationsärenden samt större modifieringar och tekniska anpassningar av koncernens fordonsflotta.Du kommer även att följa upp fordonens LCC-kostnader under garantitiden samt utvärdera fordonsleverantörerna ur ett kvalitetsperspektiv.Då tjänsten är ny kommer du att i hög grad kunna påverka tjänstens utformning.I tjänsten ingår även att ansvara för omvärldsbevakning inom relevanta områden. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har en formell utbildning som civilingenjör eller liknande med god teknisk förståelse.Du har erfarenhet av arbete med garanti- och reklamationsfrågor, gärna inom fordonsbranschen.Du behärskar Office programmen samt olika databaser. Personliga egenskaper Vi tror att du är en ansvarsfull och positiv person som har lätt för att samarbeta och förmågan att driva igenom saker på ett smidigt sätt.Du är analytisk, organiserad och kommunicerar med lätthet på alla nivåer, både på svenska och engelska.Du drivs av att ständigt lära och utvecklas i din yrkesroll och är van vid att förhandla.Du har en stark integritet och en förmåga att planera och genomföra ditt arbete självständigt.Resor inom Norden ingår i tjänsten.Sista ansökningsdag är den 31 mars 2009.