Garantiadministratör

Arbetsbeskrivning

Bli en del av ett spännande team där du tillsammans med kollegorna inom det nordiska servicemarknadsteamet bidrar till att leverera förstklassig hantering av garantiärenden för våra varumärken Hyundai, Jaguar, Land Rover och BYD - framförallt i Sverige, men vid behov även i Danmark och Norge.
Som garantiadministratör kommer du att bidra genom att vara kundorienterad med fokus på struktur och noggrannhet gentemot våra återförsäljare samt produktionsfabrikerna.
KVALITETSFOKUS OCH STRUKTUR
Just nu söker tjänsten till vårt Malmökontor. Genom din administrativa anda kommer du att bidra med strukturerad hantering och handläggning av våra reklamationer i vårt garantisystem. Vi jobbar tillsammans över avdelningarna och du kommer även jobba nära den kommersiella delen av servicemarknaden. Du kommer att ingå i vårt service- och garantiteam som består av kompetenta medarbetare, som hjälper till att säkerställa att denna process genomförs inom de regelverk och processer som finns.
Rollens övergripande innehåll och ansvarsområden:
Att genom tät dialog med våra återförsäljare ge support och vägledning så att de upplever en effektiv, snabb och säker hantering av reklamationer
Hålla eller vara en del av garantiutbildningar som genomförs till våra återförsäljare
Administrera fakturering kopplat till garantiarbeten
Systemhantering och underhåll för uppdateringar och utveckling av garantirelaterade system
Vara en aktiv del av utvecklingen av processer för garanti och service



Utifrån din erfarenhet och kompetens kommer du att ha stor möjlighet att forma och utveckla rollens innehåll och det är därför inte begränsat till ovanstående
DIN BAKGRUND
Vi tror att du antingen har en administrativ eller teknisk bakgrund, gärna från bilbranschen och har erfarenhet av att arbeta inom garantisystem. Har du även erfarenhet av ekonomisystemet AX är detta meriterande.
Som person drivs du av kvalité och service i ditt arbete. Vi lägger stor vikt på att få in en lagspelare som trivs att arbeta tillsammans med att gemensamt mål att leverara så god service som möjligt mot olika intressenter i organisationen. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både skrift och tal. Kunskaper i danska eller norska är en fördel.
EN SPÄNNANDE ARBETSMILJÖ I EN STOR GRUPP
Vi är noga med att våra medarbetare får möjlighet att utveckla sin kompetens inom sina arbetsområden. Det gör att våra medarbetare alltid är uppdaterade med rätt kunskap om våra varumärken och de system vi använder.
Som anställd på kontoret i Malmö kommer du att inga i Nic Christiansen Group, som är en ledande aktör på den nordiska fordonsmarknaden och sysselsätter ca. 800 anställda. Våra värderingar som är ordning och reda, ambition, samhörighet och passion kommer bland annat till uttryck i vår närvaro med kunder, kollegor och affärspartners och våra medarbetare är drivkraften för vår framgång.
Om du tycker att det här jobbet verkar intressant ser vi fram emot din ansökan. Vi utvärderar och behandlar inkommande ansökningar löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt. Intervjuer genomföras löpande och tillträde sker efter överenskommelse.
Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta vår chef för Teknik & Service Per Møller Madsen på telefon +45 4214 1080 eller per mail på pmm.hbi@nc.dk eller vår garantichef René W. Otto på telefon +45 7634 2000 eller per mail på renott@nc.dk

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BC SWEDEN AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2022
  • Ansök senast: 1 december 2022

Postadress

Arenagatan 8B
MALMÖ, 21533

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024