OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du serviceinriktad och administrativt lagd? Gör du allting "by the book"?
Vill du tillsammans med Bilia jobba för att bli bilbranschens bästa servicebolag?
Då är det dig vi söker!
Bilia satsar på tillväxt och behöver fler engagerade medarbetare. Därför söker Bilia nu en garantiadministratör till vår centrala garantiadministration i Malmö. Bilia erbjuder dig en spännande och social arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. Bilia strävar efter att bli bilbranschens bästa servicebolag och vi vill att du är med på den resan!
Om företaget
Koncernbolaget Bilia AB har verksamhet i Sverige, Norge och Tyskland. Vår affärsidé är att erbjuda bilförsäljning, service och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder. Vi fokuserar på kunden i allt vi gör och satsar på att ha de mest nöjda kunderna i branschen. På samtliga marknader erbjuds kunderna bilförsäljning, finansiering, service samt tillbehörs- och reservdelsförsäljning. I Sverige är vi auktoriserade återförsäljare för Volvo, Renault, Ford, Hyundai, Dacia, BMW, MINI, Lexus och Toyota.
Arbetsuppgifter
I rollen som garantiadministratör kommer du ingå i ett team, där ni alla jobbar för att uppnå gemensamma mål. Man skall leverera den bästa servicen till interna och externa kunder samt Bilias leverantörer. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att jobba med administration kring reklamationer. Som garantiadministratör kommer du ha daglig kontakt med dels Bilias generalagenter, men även med andra Biliakollegor, såsom verkstadscoacher, personliga servicetekniker och medarbetare i övriga funktioner inom administration. I rollen igår även att informera verkstäder om generalagenternas regler och respektive märkeshandbok.
Kvalifikationer
Om du har erfarenhet från en liknande roll inom bilbranschen ses detta som en stor merit. Det är även meriterande med kunskap i våra IT-system Tacdis och Kobra samt om verkstadsjuridik och konsumentköplag. I rollen som garantiadministratör är du kommunikativ och behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du är noggrann och känner dig bekväm med att arbeta inom ett tydligt regelverk. Att göra saker "by the book" ligger i ditt DNA.
Personliga egenskaper
- För att trivas på Bilia och i rollen som garantiadministratör måste du ha ett stort intresse för service och alltid sätta kunden i fokus.
- Bilia värdesätter högt att du är en samarbetsvillig person som förstår värdet av bra teamarbete.
- Som garantiadministratör är det viktigt att du är flexibel och trivs med ett varierande arbetstempo.
- För den här rollen vill vi att du har ett sinne för att administrera och känner dig trygg med att prioritera mellan olika arbetsuppgifter.
Övrigt
Tjänsten rekryteras i samarbete med KFX HR-partner. KFX HR-partner är ett företag som verkar inom bemanning, rekrytering och entreprenad. Vid frågor kontakta Kevin Brandt på 040-120200. Skicka gärna in din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rebecka Möberg
040-120200
Rebecka Möberg
040-12 02 00
Kevin Brandt
040-120200
Kevin Brandt
Maria Karlsson
Maria Karlsson
070 845 28 00
Kevin Brandt
Kevin Brandt
0706970093
Maria Karlsson
040-120200
Mauricio Amaral
040-120200