Garantihandläggare Ford

Arbetsbeskrivning

Om rollen
Som garantihandläggare i vår verkstad är den centrala uppgiften att jobba med service, kundbemötande och rådgivning. Arbetsuppgifterna är i största del garantihandläggning där man är i första hand en kontrollfunktion så att vi har utfört garanti efter Fords riktlinjer, sedan fakturering och kontering, utöver detta ingår det att ta hand om kundbokningar såsom service och reparationer, göra skadeberäkningar, boka och planera jobb till mekanikerna samt hantera betalningar av kunden. Du lämnar förslag på åtgärder samt priskalkyler och offerter till kund och försäkringsbolag. Du kommer arbeta med varumärket Ford.  

Din profil
Vi har behov av en garantihandläggare som har kunskap om bilar och bilreparationer, du bör gilla att vara administratör samt lite paragrafryttare, med ordning och reda i ditt utförande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete såsom mekaniker, skadereparatör eller kundmottagare och har god förståelse för verkstadens alla processer. Fordonsteknisk utbildning och dokumenterad erfarenhet som servicerådgivare/administratör från bilbranschen är mycket meriterande. Ett krav är vana av att arbeta med telefon och dator som redskap, gärna med erfarenhet av affärssystemet Kobra, än mer Ford.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och du har inställningen att alltid se lösningar. Du strävar efter att skapa goda relationer med både kunder och medarbetare. Då arbetsuppgifterna är många samt innebär en del planering och administration är det viktigt att du kan prioritera och vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.  

Körkort är ett krav och du måste behärska det svenska språket både i tal och skrift.  

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett spännande arbete i ett expansivt företag, goda förtjänstmöjligheter och självständigt arbete i en region med goda förutsättningar. Sysselsättningsgraden är heltid och tjänsten innebär 6 månaders provanställning. Vi arbetar med både fast samt prestationsbaserad lön.

Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista anställningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


Garanti- och leveransansvarig

Garanti- och leveransansvarig

13 september 2024