OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Warranty är den enhet som ansvarar för garantihantering av levererade fordon. Enheten tillhör Field Services vilken är direkt underställd Operations & Supply Chain.
Vi växer och söker nu ytterligare garantihandläggare.
Arbetsuppgifter
Garantihandläggaren ansvarar för att garantiärenden och reklamerade garantiartiklar registreras, hanteras, analyseras och att ärendena avslutas både internt och mot kund.
Det kan handla om reparationer hos underleverantörer och på egentillverkat material. Kontakten med kunderna sker i huvudsak via TLC-portalen samt ibland via telefon och e-post.
Vid några tillfällen per år träffar vi kunden vid garantimöten och fattar gemensamma beslut i svåra ärenden. Du kommer att handlägga kundernas reklamationer i affärssystemet SAP.
I dina dagliga arbetsuppgifter ingår att:
• Säkerställa att kundernas garantianspråk hanteras via TLC Portalen.
• Ta beslut om garanti godkänd eller avslagen.
• Tillse att registrerat garantiärende hanteras och följas upp i SAP.
• Löpande hålla kunden informerad om pågående ärenden.
• Lämna över ärenden internt eller till extern dedikerad underleverantör samt följa upp åtgärder för pågående ärenden.
• Säkerställa att kunden får rätt ersättning, ny artikel eller förslag till reparationskostnad.
• Uppföljning av antal ärenden, felutfall och påverkan mot garantivillkor
• Vara affärsmässig i kontakter med kund och underleverantör.
Kvalifikationer
Vi vill att du har yrkesteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet.
Högskoleutbildning är meriterande.
Även utbildning inom kvalitet samt arbetslivserfarenhet som servicetekniker är meriterande.
Du måste kunna läsa, förstå och analysera tekniska underlag.
Vi ser helst att du har kunskap om våra produkter.
Har du erfarenhet av arbete i Aras och SAP är det en merit.
Körkort lägst klass B är ett krav. Då de flesta av våra kunder finns i andra länder behöver du ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
Vem är du?
Du har eget driv och kommer att jobba självständigt i garantiprojekt vilket innebär att du behöver ha god förmåga att samarbeta både externt med kund och med interna kontaktytor.
Du är en person som trivs med ordning och reda, du gillar att systematiskt och analytiskt ta dig an problem och du är serviceinriktad.
Du gillar verksamhetsutveckling då det över tid är ett behov av att skräddarsy process och metodlösningar för kunden.
BAE Systems Hägglunds erbjuder
Du får en viktig kvalitetsroll inom företaget och i din vardag kommer du ha flera kontaktytor internt och externt. Här ges du möjlighet att arbeta i kunskapsintensiv verksamhet som utvecklas och växer. Du får anställning i ett globalt företag inom försvarsindustrin som hela tiden utmanar oss själva med ett mål i sikte – att vara bäst i världen!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Örnsköldsvik.
Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest.
Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv
Intresserad?
Är du intresserad så tveka inte att kontakta rekryterande chef Tomas Wiberg, tfn 0660-80310 eller Cathrine Lind Rekryteringskonsult Axö Consulting, tfn 070- 5770618.
Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-Advisor Rigmor Lundgren
0660-80209
HR-advisor Rigmor Lundgren
0660-80209
HR advisor Rigmor Lundgren
0660-80209
Barbro Wikman-Sundsten
+46 660 80145
Logistikchef Jörgen Häggling
0660-80044, 070-6803190
Unionen, Patrik Wågström
0660-80112
Sveriges, Ingenjörer Maria Jonsson
0660-80342
Ledarna, Juha Körkkö
0660-80382